Re: Gdzie sa zapisywane informacje o parametrach HDD?

Autor: Perzan (Bez_GnOjU_perzan_at_friko.sos.com.pl)
Data: Sat 17 Oct 1998 - 12:54:27 MET DST

GregZiel <gregziel_at_katowice.crosswinds.net> napisał(a) w artykule
<ndPV1.7888$bY2.1789334_at_news.tpnet.pl>...
[...]
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
Wszystko jasne. Mój post miał tyklo na celu zakwestionowanie
wcześniejszej wypowiedzi, że to właśnie "we wszystkich IDE
  (Integrated Drive Electronics) wlasnie Electronics podaje
  BI(g)OSowi informacje o geometrii." :-)))
Zachowanie mojego biosu świadczy o czymś wręcz odwrotnym :-)
Poza tym jest jeszcze kwestia biosu. Ten mój stary Ami jest
na tyle beznadziejny, że nie włączysz mu ręcznie LBA.
Z Awardami jest dużo lepiej, bo możesz robić z dyskiem co
Ci się żywnie podoba :-))
A wracając do opisanego przez Ciebie Phoenixa...
Dyski sformatowane pod LBA zawsze będą dawać takie
objawy w trybie CHS, natomiast formatowane w CHS
a odczytane na LBA działają poprawnie i najczęściej
można jeszcze utworzyć drugą partycję z pozostałej
resztki dysku. (zależy od biosu)
Pozdrawiam.
Perzan.

Tomasz Perzanowski
perzan_at_priv.sos.com.pl
Usuń "Bez_GnOjU_" z adresu zanim odpowiesz.