Odp: Re: pytanie do znawcow pamieci.

Autor: klosz_at_prokom.pl
Data: Fri 16 Oct 1998 - 13:34:50 MET DST

> Tj. wg niego 10s to 10ns chodzace na 100MHz a 10 to 'zwykle' 10ns
> Moim (skromnym) zdaniem robi Cie w jajo (czy tez chce Ci wcisnac cos co
mu
> nie schodzi liczac na twoja niewiedze).
>Podejrzewam ze sam nie wie co sprzedaje.

To tez b. mozliwe.

> [...]
bedzie
> chodzic przy 100MHz - dobrej klasy pamieci 10ns chodza na 100MHz. Ale
>moga
> juz nie isc na np. 112 a pamiec PC100 pojdzie.
> Pamieci PC100 maja czasy dostepu ponizej 10ns - zwykle 7 albo 8 choc sa
tez
> szybsze tj. np. 6ns.

>:-))) Niestety nie. W tej chwili oznaczenia na kosciach nie maja zadnego
>sensu i skladu. Kazdy producent inaczej sobie koduje. W specyfikacji PC
>100 jest wymog tAC 6ns ale to nie jest czas dostepu

Coz, przyznam, ze oznaczenia to bagno. Ale tal liczba jednak cos mowi. Poza
tym sam zwiazek miedzy czasem dostepu tAC a max. zegarem (odwrotnosc) jest
bez sensu bo czas dostepu nie jest najkrotszym interwalem jaki wystepuje w
przebiegach sterowania pamiecia.
Inaczej mowiac, ja nie mialem do konca racji ale tez nie jest tak, ze max.
zegar nie zalezy od tej liczby na koncu oznaczenia.

> Ja z takimi konkretnie nie. Ja mam LG (oznaczenie LGS) i sa to pamieci
> PC100 z czasem dostepu 7ns (w oznaczeniu jest gdzies na koncu 7 - 10 nie
ma
> w oznaczeniu na pewno)

>Musze Cie zmartwic. Twoje pamieci PC100 CAS 3 maja dostep 10ns i chodza
>czasami do 112 MHz . W tej chwili sa juz nowsze LGS z identyczna koncowka
>-7j ktore sa CAS2 i chodza do 133 MHz (oznaczenie GM72V66841CT-7J)

Nie wiem czy mnie zmartwiles bo wiem, ze jest 7 a czy to jest J czy K to
nie pamietam.
Wazne, ze jest PC-100. Poza tym ja mam VIA MVP3 na plycie Atrend (max.
zegar 100MHz, nic powyzej tego) i proc P-233MMX, z ktorego i tak udalo sie
wycisnac 'tylko' 3x90. Tak, ze to czy pojdzie na 112 czy 133 to dla mnie
mala roznica. Ale dzieki za info, sprawdze czy to J czy K.

>7K device meets PC100,222
>specifications.(tCK=10ns,tAC=6ns,CL=2,tRCD=2,tRP=2)
>-7J device meets PC100,322
>specifications.(tCK=10ns,tAC=6ns,CL=3,tRCD=2,tRP=2)

>Teraz pytanko. Jak przetlumaczyc tAC i tCk
>tAC -czas dostepu, tCK czas ????
Nie wiem, trza jakies dane katalogowe z przebiegami obejrzec i zrozumiec
jakie te czasy maja faktyczne znaczenie.

>ZoNzi at friko3.onet.pl

Zbyszek Klos
klosz_at_prokom.pl