Odp: Pamieci - pomocy

Autor: klosz_at_prokom.pl
Data: Fri 16 Oct 1998 - 13:17:54 MET DST

>Sprawa jest nastepujaca: mam dwa komputery: Optimus Harward Pentium
>120MHz, plyta SiS (okazalo sie ze nie obsluguje EDO!, komputer byl
>kupowany rowno dwa lata temu) z 8 MB RAM i moj skladak 166MMX, plyta
>Raffles (jakas slaba, ale dobrze sie spisuje jak dota) VX z 48 MB RAM
>EDO. Dokladniej jesli chodzi o plyte SiS - w instrukcji ma napisane ze
>SIMM EDO mozna wlozyc tylko do JEDNEGO slotu!!! A przeciez do
>poprawnego dzialania musza byc identyczne w dwoch slotach!
Niekoniecznie - ten stary chipset SiS byl dosc magiczny bo pozwalal na
prace z jednym SIMM'em ! - chodzilo (sam probowalem) ale wolniej niz przy
parze.

>Optimus jest znajomego i mialem go rozszerzyc o 32 MB RAM. Poniewaz
>komputer stal daleko od mojego miejsca zamieszkania, naiwnie sadzac ze
>Optimus montuje dobre plyty
Te akurat nie byly najgorsze. Chyba.

> zakupilem na gieldzie pierwszy zestaw
>pamieci: 2 x 16 MB EDO SIMM (tzn. takie mialy byc). Kosci nosza
>oznaczenia: NANYA NT511740A 5J-60, jest ich 8 na jednym SIMMie.
NANYA ? Jakis badziew...

>Wlozylem je do Optimusa i okazalo sie ze rozpoznal je jako 2 x 8 MB
>FPM !! Wlozylem je do mojego komputera - i zostaly rozpoznane jako 2 x
>8 MB EDO !!
To co pokazuje twoj VX jest znacznie bardziej wiarygodne niz ten Sis, ktory
- jak mowisz - niezupelnie obsluguje EDO. To by raczej wskazywalo, ze to sa
faktycznie 8-ki EDO.

(np. HX, TX).<<<

> Kupowalem kosci na gieldzie - ja sie nie orientuje po
>oznaczeniach - jak sprawdzic SIMM czy to faktycznie 16 MB a nie 8 MB?
Najlepiej tak jak ww.
Po oznaczeniach moze byc ciezko.

>Co mam zrobic z tymi koscmi - jak je wymienic - pamietam stoisko, ale
>nie mam zadnej gwarancji (tylko stickersy), no i jak mam udowodnic ze
>placilem za kosci 16 MB a dostalem 8 MB??? Dodatkowo z powodu mojej
>pomylki bede chcial je wymienic na FPM (placilem za EDO).
Coz, to jest juz tylko twoj problem skoro kupowales bez zadnej pisemnej
gwarancji z wyszczegolnieniem co kupujesz. Nie odciagam Cie od kupowania na
gieldzie ale od kupowania bez zadnego dowodu zakupu. Nawet na gieldzie to
zaden problem. Jak ktos Ci go nie chce dac to trzeba sie od niego trzymac z
daleka.
A wymiana na inny typ (EDO->FPM) to juz tylko od dobrej woli sprzedawcy
zalezy.

Musisz cos wymyslic i przybajerowac.

>Dobra, ale to nie koniec problemow. Mialem rozszerzyc pamiec o 32MB w
>kolejnym komputerze, zakupilem na gieldzie (jeszcze przed wystapieniem
>w/w problemow) kolejne dwie kosci 2 x 16 MB EDO (maja oznaczenia SEC
>KOREA 616Y KH4404000AS-6, jest ich 8 szt na jednym SIMMie)
SEC czyli Samsung Electronics.

>. Kosci te
>wlozone do Optimusa rozpoznawane sa jako 2 x 8 MB FPM, jesli
>faktycznie sa EDO to raczej wszystko w porzadku. Wkladam je do mojego
>komputera i sa rozpoznawane jako 2 x 16 MB _FPM_!! Co jest do cholery?
To znowuz wyglada jakby byly 16-tki ale nie EDO. Sprobuj na jeszcze innym
komputerze.

Wsadz do jakiegos 486. EDO nie pojda (na 95%), FPM tak.

>Nie ma mowy o pomylce z mojej strony, spedzilem ponad godzine
>przekladajac wszystkie 4 komplety po dwa SIMMy w roznych
>konfiguracjach w moim komputerze (4 komplety - dwa zakupione i dwa
>obecne juz w moim komputerze). Wydaje sie ze ten drugi komplet winien
>byc poprawnie rozpoznawany w Optimusie. Ki diabel? Ktos moze mnie
>oswiecic? Podobno sa trzy rodzaje pamieci EDO, moze podobnie jest z
>FPM'ami
Nic o tym nie slyszalem...

> i ja nie umiem dobrac wlasciwych? Jak mam reklamowac wszystkie
>te pamieci na gieldzie?
Jak wyzej.
Na drugi raz bierz pisemna gfwarancje na wszystko co kupujesz ! Taka, zeby
nie bylo napisane 'Pamiec 2 szt.' tylko 'SIMM 16MB EDO 2 szt.)
Wiem, ze latwo mowic teraz, ale w sklepie bez dowodu zakupu tez nic nie
wskorasz.

>Qrwa, poprzednio zlozylem 3 komputery na gieldzie i nie bylo takich
>problemow.
Miales szczescie.

>Pozdrawiam, problem jest dla mnie wazny, prosze o pomoc.
Wiecej Ci nie pomoge niz juz napisalem. Dojdziesz do prawdy tylko
eksperymentujac. Znajdz u kolegi jakis komp z miare nowym chipsetem - spada
prawdopodobienstwo, ze blednie cos wykryje. No i zobacz co pokaze.

>Czarek Krzesinski

Zbyszek Klos
klosz_at_prokom.pl