Re: [lame] Jak zdjac haslo w biosie (award)

Autor: Perzan (Bez_GnOjU_perzan_at_friko.sos.com.pl)
Data: Fri 16 Oct 1998 - 16:01:32 MET DST

Pawel Lachman <neco_at_-NOSPAM-.irc.pl> napisał(a) w artykule
<lvr9w8iwbu.fsf_at_BuraQ.hm.aap.pl>...
> Hej.
> Jeden palant w firmie zalozyl haslo na biosa, i oczywiscie
> go zapomnial, a ja mam teraz je zdjac.
>
> Award Modular Bios v 4.51PG
> Plyta VIC (tyle o niej wiem).
>
> AWKNET nie ma ochoty zadzialac.
>
> Bios jest wlutowany w plyte, a bateria
> najwyrazniej tez (chyba z zegarem).
>
> Jakies pomysly?
>
> Pozdrawiam, neco.

Cześć hehehe...
Dallasa mamy co ?
Przy tych zegarach zawsze gdzies na płycie była zworka
do kasowania cmosa. Jeżeli nie jest opisana, to po prostu
wyłącz maszynę i zwieraj po kolei jak leci wszystkie
jumpery (zwłaszcza te w okolicy biosu i dallasa).
Jak znajdziesz jakiś 3-pinowy jumper to go przestaw na chwilę
i wróć do poprzedniej nastawy. Po takiej operacji powinno
zastartować. O przywróceniu później nastaw biosa (dyski, porty itd)
chyba nie muszę przypominać ;-))
Tytułem wyjaśnienia:
Dallas, to taki gruby scalak z zegarem czasu rzeczywistego
i wbudowana baterią (dlatego taki gruby).
Pozdrowienia.
Perzan.

Tomasz Perzanowski
perzan_at_priv.sos.com.pl
Usuń "Bez_GnOjU_" z adresu zanim odpowiesz.