Re: I'm back: Savage3D vs. Voodoo2

Autor: vindex (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Fri 16 Oct 1998 - 11:31:53 MET DST

Mariusz Jaworski <genesis_at_bonair.waw.pl> napisał(a) w artykule
<3626FE97.7E1F_at_bonair.waw.pl>...
> Hej.
<ciach>
> Dla odmiany - na driver'ach Herculesa !!! Od tygodnia poszukuje
> chwili na sciagniecie najnowszych... :(

No to mnie zaszokowales :) Szczerze mowiac liczylem na to ze poprawili
drivery generic - chociaz pewnie Hercules skorzystal z ostatnich reference
drivers z S3 dodajac tylko swoje ulepszenia

<ciach>

Asus P2B, C333 @ 416, 128 MB SDRAM

> Zaczynam martwic sie, czy czasem AOpen nie jest jednak malo
> wydajny...

Generalnie roznice w wydajnosci poszczegolnych plyt na BX'ie sa minimalne -
rzedu 2-3% wiec to raczej nie jest wina plyty. Jedyne co moze probowac
zmienic to ustawienia w BIOS'ie

> Zastanawiam sie rowniez nad tym, czy efekty opisywane przez was
> (zwisy) nie wynikaja wlasnie z wydajnosci...

Raczej nie sadze - tak moglo by byc w momencie gdyby zwisy byly na
wszystkich kartach. Chyba ze akurat Savage jest tak czuly na "tweaking"

> Ziarna - raczej nie ma. Natomiast - widze cos na podobe
> "braku" antyaliasing'u.

To jest akurat normalka - no coz moze to kwestia wzroku ...
U mnie tez nie wszyscy to widzieli - sam zauwazylem to dopiero po chwili
wpatrywania sie w monitor

> Aaaaaaaha... To inny program ?

Nope :) To switch :) Turok.exe -benchmark :)

> Forsaken'a - nie wiesz ?

Poszukaj na stronie Woja - tam byl dokladny opis robienia wszystkich
benchmarkow

> A wiesz ? nie sprawdzilem... W demie Incoming mozna przelaczyc
> rozdzielczosc ? Serio pytam ! Nie walczylem z tym demem...

Incoming.exe -screenmode. Najlepiej wylacz tez dzwiek zeby wyniki byly
miarodajne ( -nosound).
Po wybraniu primary device powinienes miec dostepne wszystkie rozdz.
supportowane przez karte w roznych rozdzielczosciach bitowych - wiec mozesz
wybrac rowniez 32 bity.

> Zreszta - demo Incoming jest malo interesujace. W Forsaken'a mozna
> sobie natomiast pograc...

W Incoming tez - ale tylko jedna misje :)

> Nie. Nie kaszania sie. Mysle, ze to jest dowod na to, ze "cos"
> jest inaczej, lepiej w stosunku do tego, co bylo przedmiotem
> klotni (okay, "burzliwej wymiany zdan" ;) poprzednio...

W sumie bardzo milo z ich strony ze poprawili driverki - poprzednie srednio
nadawaly sie do uzytku.
Jeszcze lepiej byloby gdyby zaczeli od dobrej wersji :)

> A co do jakosci - well... Trzeba bedzie poczekac na gierki
> przygotowane do Savage3D...

Raczej watpie zeby sie takie pojawily - jesli juz to mozna zaczekac na gry
korzystajace z kompresji tekstur ew. wykorzystujace 32 bity.

> :-)))
> zastanawiam sie, czy gierki takie jak Incoming, Quake2
> wykorzystuja 32bity... W TR2 i w Forsaken'ie moge 32 bity
> wlaczyc. Wyglada to ladnie...

W Incoming jest to samo - patrz wyzej. W Quake'u podobno rowniez da sie to
zmienic ale nie wiem jak.
Gier pracujacych w 32 bitach jest nadal bardzo niewiele

> Okay, nigdy nie mowilem, ze Matrox jest be. ;-)

Ty nie :) BTW - podobno ma byc minigl do Savage'a - i ma byc szybszy o
jakies 10-15% od ICD

> A nie, przepraszam, mowilem: stare karty Mystique "udawaly"
> 3D... (mam w pamieci obrazek Turok'a z Chip'a z artykulu
> opisujacego karty). Rzeczywiscie - G200 - poprawili sie...

Ano wlasnie - stary Mystique to byla sytuacja podobna do Rivy - rezygnacja
z pewnych efektow na korzysc szybkosci. Tyle ze na tym samym sprzecie w
Motoracer'a na Mystique'u dalo sie grac bez problemu a na Virge'u skakal

> No dobra, przesadzilem... Hej - twoje porownanie tez nie
> jest na miejscu. Dwa texelfix'y a jeden - moga dawac roznice
> w wydajnosci 3D (prawda ? ;-)

Prawda - ale chodzilo mi raczej o konstrukcje karty. Dla mnie nie ma
znaczenia to ile scalakow ma karta - liczy sie efekt koncowy. V2 jest
szybsze od Savage'a - i o to chodzilo. To ile ma scalakow to sprawa
producenta - uzytkownika nie powinno to interesowac

>, 2D i 3D w jednym chyba juz nie... ;-)

Nie chodzilo o wydajnosc tylko o design :)

> Ale przeginamy...

E tam :)

> Jak opis wyzej: przeinstaluje system; tylko boje sie, ze ten AOpen
> jest po prostu wolny...

Raczej nie sadze - AOpen mial wydajnosc porownywalna do P2B wiec raczej
sproboj "podkrecic" parametry pamieci itp.

> A ile masz na G200 w 800x600 ? A w odniesieniu do Voodoo2 ?
> Na Savage3D jest 33.3/50=66%...

Na C333 @ 416 mam 30 fps - tyle ze to jest wrapper a nie ICD.
W 1024/768 mialem 23 fps

<ciach>

> MPEG1 i MPEG2 - to troche inna historia.

Nie zupelnie - obciazenie ze strony karty graficznej jest identyczne
niezaleznie od typu pliku. Dekompresja i tak zajmuje sie procesor

>Co do proca - masz
> w 100% racje. Problem lezy raczej w procesorze. Raczej. Co do
> kart - o ile pamietam, zawsze Matrox mial najlepsze 2D; chcialem
> tylko pokazac, ze wreszcie S3 dogonilo (no dobrze - zblizylo sie
> do) Matrox'a...

Masz moze jakies testy 2D? Wintune 98, Wintune 97, Winbench 97/98? Watro
byloby sprawdzic jak te nowe drivery maja sie do starych pod wzgledem
wydajnosci 2D

<ciach>

> Poczekamy, zobaczymy...

Chodzi mi o stan aktualny - driver'y do V2 rowniez sa stale optymalizowane
wiec zadnych cudow w tej kategorii bym sie nie spodziewal

> Z tym "zupelnie inna klasa" - nie zgadzam sie !

Wydajnosciowo to jest _zupelnie_ inna klasa. Przy Twoim procesorze TNT bywa
szybsze od V2 (to juz zalezy od konkretnego programu)

> Wg mnie TNT jest
> potencjalnym zrodlem problemow. Juz o tym pisalem - nie udalo im
> sie osiagnac zamierzonych wynikow; 0.35um powoduje, ze TNT jest
> jednym z "cieplejszych" scalakow (i bez dwuznacznosci !!!).

To swiadczy tylko o tym ze NVidia nie specjalnie dotrzymuje slowa - czyli
nic nowego. Wydajnosc TNT jest naprawde niezla a sterowniki sa mniej wiecej
tak samo stabilne jak najnowsze drivery S3. Co do temperatury - nie
zauwazylem zeby TNT grzalo sie mocniej niz Savage czy G200 - chyba ze sie
podkreca

> Poza tym - juz o tym pisalem; nie jest dla mnie jasne, ile
> bedzie kosztowal Savage3D np. z APAC'a czy z DataExpert'a.

Dla mnie to zadna roznica - DataExpert'a i tak nigdy nie kupie. Zreszta sam
pisalem o tym ze cena jest glownym atutem S3

> Mysle, ze takie karty beda tanie, duzo tansze od Matrox'a...

Kwestia definicji slowa duzo - jak zwykle placisz za marke wiec nie dziwila
by mnie roznica w cenie na poziomie 30%. Pamietaj tez o tym ze Data Expert
bedzie dzialal tylko na sterownikach reference S3 a te jak narazie w 2D sa
poprostu beznadziejne

> Na razie... ;-)

Toz ja wlasnie stan aktualny omawialem - wrozka niestety nie jestem :)

> Matrox bedzie udoskonalal drover'y, S3 tez. Mysle, ze przed
> ludzmi z S3 jest o wiele wiecej roboty do zrobienia...

Tez tak mysle - i zycze powodzenia :)

> I o wiele wiecej do uzyskania...

Tego to juz nie bylbym taki pewien :)

> Pozdrawiam serdecznie...