Odp: Pytanie zwiazane z zasilaniem w ATX

Autor: klosz_at_prokom.pl
Data: Wed 14 Oct 1998 - 15:20:06 MET DST

"Grzegorz Tomczyk" <gtomczyk_at_snack.p.lodz.pl> na 98-10-14 13:20:48

Proszę o odpowiedź do pecet_at_man.lodz.pl

Do: Multiple recipients of list <pecet_at_man.lodz.pl>
cc: (bcc: Zbigniew Kłos/ŁÓDŹ/PROKOM/PL)
Temat: Pytanie zwiazane z zasilaniem w ATX

>Czesc

>Nurtuje mnie jeden problem.

>Przycisk ktory mam na obudowie komputera sluzy do wlaczania
>go. Natomiast po wlaczeniu wcisniecie go powoduje
>wylaczenie monitora ale sam komputer wciaz pracuje
>(ot chociazby slychac zasilacz).
Hmm... Nie rozumiem do konca.
Czy monitor jest podlaczony do sieci bezposrednio czy przez zasiacz
komputera ?
Jesli przez zasilacz to wlacz monitor bezposrednio do sieci i zobacz czy
komputer sie wylacza czy nie.
Sam wentylator to za malo. Ale i tak jest cos nie tak...

>Wylacznik na obudowie starego komputera wlaczal go i wylaczal.
>Natomiast nowy komputer potrafi sie tylko wlaczac.
Dziwne objawy... Tylko wlacznik. Sam mam obudowea ATX, duzo takich
komputerow w pracy ale wszedzie mozna przyciskiem zrobic ON i OFF... Z
czyms takim sie nie spotkalem. Czasem sie nie daje wylaczyc jak sie zawiesi
ale wtedy wystarczy reset i mozna juz wylaczyc.

>Mysle sobie ze skoro Windows na zakonczenie pracy
>wylacza moj komputer calkowicie to moze ktos zna sposob
>na dokonywanie tego w srodowisku dosowym.
>Moze istnieje jakis program ktory to robi?
Nie mam i nie pamietam nazwy ale jest cos takiego na pewno (pod DOS).
Zapisuje toto na jakis port we/wy jakas kombinacje liczb i zasilacz ATX sie
wylacza.

P.S.
Moze ktos wie jak zrobic zeby sie sam wylaczal pod NT ?

>Mam goraca prosbe do tych ktorzy spotkali sie z tym
>problemem lub wiedza jak jemu zaradzic.
Mnie to wyglada (jezeli wszystko jest polaczone OK - sprawdz czy zlacze
zasilacza dobrze siedzi w zlaczu na plycie gl.) na jakis problem z
zasilaczem. Moze to tez byc wina plyty glownej. Sprobuj z innym
zasilaczem/obudowa lub z inna plyta (wiem, ze moze byc trudne).

>Odpiszcie na moj prywatny e-mail
OK

Zbyszek Klos
klosz_at_prokom.pl