PC Chips M570 a suspend z K6-2 300

Autor: Michał Kawecki (novimpex_at_medianet.pl)
Data: Tue 13 Oct 1998 - 00:07:06 MET DST

Kiedyś pytałem się na grupie o post w sprawie zmiany napięć zasilających
procesor K-6 po przejściu płyty PC CHIPS M570 w stan suspend (powoduje to
niemożność powrotu płyty do pracy - komputer przestaje reagować na mysz,
klawiaturę itp... "zawiesza" się).
Otóż znalazłem rozwiązanie i polecam go wszystkim właścicielom tej płyty.
Płyta ta na złączu J7 ma wyprowadzone napięcia: pin 4 - VC Core (w przypadku
K6-2 powinno być 2,2V), pin 6 - masa. Pomiędzy nie należy podłączyć rezystor
15-20 OHM o mocy >1 W. Zapobiega to wzrostowi napięcia VCore do wartości Vcc
w chwili przejścia w stan suspend (w moim przypadku wzrasta do 3,5V). Prąd
pobierany przez rezystor jest niewielki i nie ma wpływu na parametry
zasilania procesora.
Po tej poprawce działają wszystkie sposoby budzenia płyty do pracy, działa
również przycisk "power button".
O dalsze szczegóły proszę na priva.

----
Michał Kawecki