Dysk Seagate i pykanie

Autor: Mateusz (firm_at_no_firm.com)
Data: Mon 12 Oct 1998 - 16:53:55 MET DST

Witam,

Czy ktos spotkal sie z podobna sytuacja? Chodzi o prace dysku Seagate
ST-9140AG, 120Mb, 2.5'' do notebooka. Po kazdym odwolaniu sie do dysku
stychac wyrazne pukniecie - tzn. klikam na plik, slychac prace dysku,
odnajduje go, dysk cichnie i pyk - slychac metaliczny dzwiek, jakby cos
puknelo. Nie mam wlaczonych w notebooku zadnych funkcji oszczedzania energii
dla dysku i ekranu. Gdzies na grupie przeczytalem cos o rozszerzaniu sie
talerzy pod wplywem pracy, ale to chyba nie to - zaraz po wlaczeniu do sieci
i zaladowaniu dos'a wita mnie wesolym pyknieciem. Czy oznacza to, ze
niedlugo sie rozstaniemy? Dodam, ze wszelkie testy przechodzi pomyslnie,
chociaz jedna rzecz mnie zastanawia - w Norton Diagnostics (nu8) przy
pomiarze obrotow pokazuje 3 500 obr/min a gdy dam 'ponow test' to tylko 2
200, ale to juz inna historia.

Pozdrawiam,
Mateo