Re: Elpina + Celeron300 czy FIC + K6-2

Autor: Miroslaw Habarta (mhabarta_at_rmt4.kmt.polsl.gliwice.pl)
Data: Fri 09 Oct 1998 - 09:01:03 MET DST

fachman wrote:

> Czlowieku ta plyta ma gorsze osiagi z celeronem o 30% gorsze w stosunku do
> chipsetu intel BX`a, glownie dzieki fatalnej obsludze pamieci. Test
> niskopoziomowy wykazal transfer na poziomie 150mb w bxcel i 230 w przypadku
> ABIT BH6 procek na 400MHz.
>
> Pozdrawiam
> PS. Jesli sobie dobrze dobierzesz sprzet to roznica w wydajnosci celerona w
> stosunko do P2 wyniesie od 5 do 10% w przypadku programow biurowych. Glowna
> kwestia jest szybkosc pamieci bo celeron nie ma cacheu i dostep do pamieci
> ma duze znaczenie.

Dziekuje za ostrzezenie ! Mam jednak dalsze pytania.

Skad sa te dane ?
Jak sie to ma do K6-2 ?

 Z innej beczki :
Wszyscy ( tzn. szanowni grupowicze oraz czasopisma typu "Chip" etc.)
porownuja wszystko raczej w dwoch kategoriach :
1. Aplikace BIZNESOWE ( dumnie brzmi co ? ) i/lub biurowe
2. Aplikacje multimedialne ( glownie gry )

Czy ktos moze mi powiedziec jak sie ma do tego kompilacja programow (
zwlaszcza C++ )? Po mojemu to bardziej podobne podobne do aplikacji
biurowych i _byc_moze_ na tym polu procesor z cachem moze miec przewage.
A co z obliczeniami numerycznymi ? Tutaj przypuszczam ze zadania malo
odwolujace sie do pamieci ( np. obliczanie wyrazow ciagu Fibonacciego )
, gdzie wszystko wykonuje sie na rejestrach koprocesora wykaza
zdecydowana ( jak duza ? ) przewage produktow Intela.
Ale juz na przyklad odwracanie sredniej wielkosci macierzy (np 100x100
typu double ) moze wymagac cache'u ( i tu baleron moze dac d... ).

Mam wiec pytanie i goracy apel do grupowiczow :
Jesli ktos ma doswiadczenia na tym polu lub zna strony www lub grupy
news gdzie tego typu zagadnienia sa rozwazane niech da znac !

        Pozdrawiam M.Habarta