Re: drukarki - jaka najlepsza

Autor: Tomasz Holdowanski (mordazy_at_USUN-TO.friko2.onet.pl)
Data: Wed 07 Oct 1998 - 19:41:10 MET DST

[CUT]

>widziałem wydruki z epsona600 i HP890 - na moje 'ślepe ;>' oko epson
>dystansuje HP bez żadnych dyskusji. oba wydruki na papierze
>fotograficznym
>ale i tak bym nie kupił epsona. :)

Cze Piotr,
Ja w sumie tez nie kupilbym Epsona, ale musze powiedziec, ze na
przyklad taka 400-ka Stylus ma jedna znaczaca przewage nad HP -
podajnik. Wydruczylem na niej juz troche tekstu i ani razu nie wziela
mi dwoch kartek, co HP z serii 600 sie dosc czesto zdarza. To raz.
Druga sprawa to elastycznosc tego podajnika - wczoraj musialem
wydrukowac cos na paru nalepkach 10x5cm (luzem, tj kazda osobno), wiec
przesunalem ogranicznik i wio. Zero problemow. Sprobujcie zrobic to na
HP 6XX!
Ok, teraz czas na wady: wprawdzie to pozyczony sprzet i mam go dopiero
tydzien, ale nie podoba mi sie fakt, ze wedlug status monitora na
wydrukowanie jednej strony A4 czarno-bialej grafiki w rozdzielczosci
720dpi drukarka zuzyla 1/4 pojemnika tuszu! I tu nastepny bol -
kretynski pomysl oddzielenia glowic drukujacych od pojemnikow z tuszem
(BTW - wcale przez to nie tanszych od tuszow HP), ergo napelnianie
zasobnikow nieoryginalnym tuszem i stosowanie tuszow innego producenta
(o ile w ogole ktos bawi sie w robienie mat. eksploatacyjnych do
Epsonow) staje sie bardzo ryzykowne. Dziekuje bardzo. Jesli a) strona
cz/b grafiki w 720dpi (BTW nie bardzo widac te 720) ma mnie kosztowac
30 zl (1/4 pojemnika x 110-120zl), b) i jeszcze nie mam mozliwosci
zbicia tych kosztow tanszymi materialami, to za przeproszeniem
pierdole taki interes. Czarno-bialy wydruk A3 z laseruffki w
miejscowym zakladzie poligraficznym kosztuje mnie 7 zl, kolor niewiele
drozej.
HP (zwlaszcza 6XX) raza mnie prymitywnym i malo elastycznym sposobem
podawania papieru. Na plus zaliczam im latwo dostepne tansze
alternatywne tusze i male ryzyko ich uzywania. Minus - ceny
autoryzowanych serwisow :-)))
Pozdrawiam,
Mordazy von BinHex.

Odpowiadajac USUN-TO. z mojego adresu. Albo...

             mailto:mordazy_at_friko2.onet.pl
        ZAWSZE JEST JESZCZE NADZIEJA
        NA OGOLNOSWIATOWY KATAKLIZM.

--