Re: Fujitsu MPC3043AT problem

Autor: Grzegorz Gierlik (gregg_at_lo13.univ.szczecin.pl)
Data: Tue 06 Oct 1998 - 13:49:30 MET DST

In pl.comp.pecet Krzysztof Halasa <khc_at_intrepid.pm.waw.pl> wrote:

> Bo to taka nakladka konfigurowana z DOSu (mozna go nie miec), znowu
> klamiaca z geometria dysku. Gdy potrzebujemy uzywac tego z np. DOSem
> na jakiejs starej plycie bez LBA, to innego wyjscia nie ma, ale Linuxowi
> mozna powiedziec, by nie musial czegos takiego uzywac - chocby robiac
> mala partycje na /boot na poczatku dysku. Oczywiscie to tylko na tych
> plytach ktore nie maja LBA, czyli pewnie na prawie wszystkich 386
> i starszych 486.

Zgadzam sie calkowicie, ale jak napisalem polecam wszystkim potrzebujacym.
Rok temu mialem 386 i owy HDD 850MB - musialem skorzystac z EZDrive'a.
Teraz mam 486 i HDD 4.3GB, znow musialem skorzystac.
Wiem o tym, ze DOS'a (Windows95) nie trzeba miec - ale niektorzy musza.
Jestem studentem informatyki. Ludzie czesto przygotowuja jakies
informacje w formacie najnowszego Worda - tylko w domu moge je obejrzec.
Na uczelni nawet nie moge tego obejrzec. Stad posiadanie
DOS'a (Win95) jest koniecznoscia.

> Nie moze byc, zaden Caviar 850 nie mial podobnego transferu. Cos z 3-4 MB/s
> to moze tak.

> Zrob taki test np. zrob partycje o wielkosci np. 100 MB, i pozniej
> przetestuj time dd if=/dev/ta_partycja of=/dev/null bs=65536.
> W przypadku testu zapisu nalezy zamienic if i of. Takie wartosci sa
> realne, a te 10MB/s Caviara to najwyzej jakis transfer z bufora dysku.

Teraz sobie przypominam, ze rzeczywiscie tak bylo.
Ale naprawde po zainstalowaniu nowego HDD jako Master, a starego
jako SLAVE hdparm pokazal taki transfer dla obu dyskow - stad zrodzilo
sie moje pytanie o cache w Fujitsu. Nie zastanowilem sie nad
wiarygodnoscia uzyskanych wynikow.

Z testem bedzie problem, bo Caviar padl... (ale to temat na osobny list).

--
Grzegorz Gierlik