Re: S.M.A.R.T.

Autor: Grzegorz Gierlik (gregg_at_lo13.univ.szczecin.pl)
Data: Tue 06 Oct 1998 - 13:30:47 MET DST

Maciej Bartkowiak <mbartkow_at_et.put.poznan.pl> wrote:
> To jakas opcja obslugi dyskow wlaczalna w BIOSie. Co to takiego ?
> Nie probowalem wlaczyc, zebynie uszkodzic swojego HDD, ale moze warto ?

S.M.A.R.T. to Self-Monitoring Analysis and Raporting Technology.

Technologia opracowana przez IBM majaca ostrzegac uzytkownika przed
majaca nastapic awaria, co podniosi bezpieczenstwo danych.
Wlaczajac SMART na pewno nie uszkodzisz swojego dysku - co najwyzej
uratujesz swoje dane.

Ale wydaje mi sie, ze system operacyjny musi wspierac obsluge SMART -
robi to OS/2, nie wiem czy inne.

--
Grzegorz Gierlik