Odp: FIC VA 503+ IDE, Viper330 AGP problemy - POMOCY!

Autor: klosz_at_prokom.pl
Data: Tue 06 Oct 1998 - 13:33:32 MET DST

"jarry" <jarrypl_at_polbox.com> na 98-10-05 21:33:23

Proszę o odpowiedź do pecet_at_man.lodz.pl

Do: Multiple recipients of list <pecet_at_man.lodz.pl>
cc: (bcc: Zbigniew Kłos/ŁÓDŹ/PROKOM/PL)
Temat: FIC VA 503+ IDE, Viper330 AGP problemy - POMOCY!

>Czesc wszystkim,
>mialem zainstalowany Win95OSR2 wraz ze sterownikami z dolaczonej plyty.
>Troche sie pierniczylo to zdetektowalem ze po odinstalowaniu VIA Bus
Master
>i przywroceniu standartowego kontrolera wszystko wrocilo do normy - tzn.
>twardy chodzil jakby wolniej ale za to zniknely problemy z przeklamanymi
>plikami.
Kurde, mialem takie same problemy. Po zainstalowaniu sterownikow VIA
Busmaster (mam plyte A-trend ATC-5220)
pojawialy sie przeklamania przy przesylaniu danych z i do dysku. Na
standardowym sterowniku kontrolera IDE (w Win95) wszystko jest OK...

>Teraz zainstalowalem sobie Win98PL wersje sprzedazna i po kilku
>wpadkach z plikami ( aplikacje sie zle instalowaly, jakies niespodziewane
>zwisy) przyjrzalem sie dokladniej i odkrylem ze rowniez teraz winny byl
>sterownik. Rowniez nie pomoglo przeinstalowanie najnowszych driverow ze
>strony FICa.
Win98 ma juz wbudowane sterowniki do VIA - mysle, ze nie pisal ich
Microsoft a wiec pochodza od VIA a wiec powoduja te same problemy co w
Win95...
W Win98 nie robilem dluzszych testow wiec nie wiem czy u mnie tez
wystepowaly pryeklamania. Wiem na pewno, ze Win98 zwislo przy instalacji...

> Po powrocie do standartowego kontrolera nie widzi mi CDRoma na
>drugiej tasiemce, a jak zainstaluje podwojny standartowy kontroler to
>rowniez wystepuja bledy. Czy moze ktos mi pomoc?
To juz dziwne. Ale nie uzywalem na razie Win98 dluzej a wiec tu juz Ci nie
pomoge.

> [...]
mogl
>z wami pogadac. Jeszcze napisze jak przeprowadzalem test. Stworzylem plik
>50MB (wav choc moze byc dowolny inny) i przegrywam go na inna partycje. Po
>przegraniu sprawdzam Norton Commanderem dla W95 opcja "compare files". Dla
>sterownikow z plyty i instalowanych przez W98 domyslnie otrzymuje okolo
>100-200 roznic. Dla sterownika standartowego zawsze pliki sa identyczne.
>Jak
>kopiuje w DOSie to tez wszystko OK. Tak sobie mysle ze to chyba musi byc
>walniete cos w plycie ale chetnie poslucham waszych rad.

Plyta raczej nie bo jak widzisz mam inna a te same problemy... To raczej
blad w sterownikach VIA lub w samym chipsecie (to mniej prawdopodobne).

>Robert J.

Zbyszek Klos
klosz_at_prokom.pl