Re: Co to jest UMA?

Autor: Piniek (pingling_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Mon 05 Oct 1998 - 22:14:12 MET DST

Dnia Sun, 04 Oct 1998 13:21:57 GMT, "Hagi" <machuraj_at_friko3.onet.pl>
napisał(a):

>Moze troche glupie pytanie, ale za cholere nie potrafie tego rozszyfrowac
>(nie chodzi mi o UDMA, ani Upper Memory Area)

Unified Memory Architecture. W dużym skrócie to pomysł na współużytkowanie
pamięci operacyjnej przez inne urządzenia niż procesor (takie jak karta
graficzna, karta dźwiękowa). Dzięki temu byłaby tylko jedna pamięć w systemie.
Był taki chipset SiS (nie pamiętam oznaczenia), który miał wsparcie dla UMA.
S3 produkowało też wersję Trio64 (model UV+) do takiej architektury. W
dzisiejszych czasach z koncepcji UMA częściowo korzystają karty graficzne na
AGP, które przechowują tekstury w pamięci operacyjnej.

                         Piotr Ingling
e-mail: pingling_at_elka.pw.edu.pl
Ceny na gieldzie komputerowej w Warszawie:
        http://home.elka.pw.edu.pl/~pingling/ceny-pl.html