Re: Compaq versus Dell

Autor: Grzegorz Szyszl'o (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Mon 05 Oct 1998 - 19:30:56 MET DST

bartosz_at_it.chalmers.se (Bartosz Mielczarek) wrote:

>Do wyboru jest Compaq Presario i Dell XPS 450 Power Platform,
>procesory, monitory, pamieci itp. porownywalne.

nie mam doswiadczen z dell'em, dlatego skomentuje tylko pod
katem comaq. chociaz tak szczeze, compaq presario to dosyc stare komputery,
i nie wiem czy jeszcze sa produkowane. chyba kupujesz to z jakichs magazynow.
prolinea sa troche nowsze, ale tez tak sobie. dopiero deskpro sa w miare
nowoczesnymi komputerami. kupujac presario, kupujesz okazy do skansenu :)
podejrzewam ze ten dell ktory masz na mysli tez sie do skansenu nadaje.

>1) Czy mieliscie doswiadczenia z takim sprzetem ?
> Z tego co pamietam z dawnych czasow to Compaq byl cholernie
>niestandardowy
> (plyta, obudowa itp.) i czesto sie gryzl z programami. Co do Della
> to nie mam wiekszych doswiadczen.

plyta/obudowa niestandardowe. w czyms to ci przeszkadza ? jak sie wymienia
komputer (bo za stary) to i tak wymienia sie cale pudlo.
z tym ze programy sie gryza albo cos takiego, nic nie wiem. mi tam
na roznych modelach nic sie nie zre. jedyna wado-zaleta, zestaw
programow konfiguracyjnych miesci sie na dodatkowej partycji. mozna co prawda
jej nie robic, ale lepiej by byla. niestety jedna partycja PRIMARY do wora.

>2) Compaq ma na pokladzie ATI RAGE PRO LT 8MB a Dell STB Velocity 8MB -
> nie znam ATI RAGE ale jest zdaje sie gorsza od Velocity ?

obydwie sa dosyc nowoczesnymi kartami. tez trudno mi cos powiedziec.

>3) Dell ma kartke muzyczna Turtle Beach Montego - czy ktos zna takie
> ustrojstwo ?

w instrukcji powinno pisac z czym ona zgodna :) w kazdym razie mozesz
pomeczyc support lub dostawce della. niech znajda informacje na temat
sprzetu ktory sprzedaje. ty zawsze masz argument w reku. kupisz tam, gdzie
wiedza co sprzedaja :)

>Ja osobiscie sklanial sie bym ku Dellowi - co wy na to ?
>bart

nic na to. osobiscie bym kupil skladaka na firmowych elementach.
za te sama cene zamiast zwyklego pentiuma, bedziesz mial albo celerona
albo PII. zalezy co wybierzesz.