Re: modemy kablowe

Autor: Marek Tarnowski (taunus_at_zt.krakow.tpsa.pl)
Data: Fri 02 Oct 1998 - 12:12:37 MET DST

deMon wrote:

> swoja droga, jestem ciekaw czy nie byloby taniej pociagnac kawalek
> swiatlowodu do mieszkan. moze gadam bzdury, ale swiatlowod jest chyba
> stosunkowo tanszy od kabla. a zamiast modemu, jakis nieskomplikowany
> nadajnik/odbiornik.

Wiele firm robi takie fajne transceivery na swiatlowody wielomodowe i
jednomodowe.
Najmniejsze z nich to nieco wieksze od dwoch pudelek zapalek (robi to
3COM digital, inne tez oczywiscie). Z drugiej strony tego transceivera
jest najczesciej zlacze AUI, ktore jest spotykane czesto na kartach
sieciowych (np. wszystkie COMBO). Tylko jest jeszcze jeden problem. Sam
swiatlowod moze jest tani ale dosc sporo kosztuja wszelkie sprawy z jego
spawaniem i zarabianiem koncowek. Kurcze samo urzadzonko do precyzyjnego
przyciecia wlokna kosztuje okolo 5000 PLN a spawarka cos 100000 PLN