Skaner PLUSTEK Spectra ADF - PROBLEM

Autor: Conan (conan667_at_friko4.onet.pl)
Data: Thu 01 Oct 1998 - 09:04:26 MET DST

Problem polega na tym, że nie mogę nic zeskanować.
Gdy ustawię zworki na fabryczne położenie to wyskakuje błąd. Naturalnie
zmieniam położenie zworek na następne proponowane przez producenta i ...
udało się. Program testujący adresy zawiadamia mnie, że wszystko jest O.K.
Wkładam czystą kartkę do otworu wejściowego, naciskam "eject" i kartka
równiutko wychodzi z otworu wyjściowego. Wnioskuję, że mechanizm jest
wporządku. Jednak gdy włączam opcję skanowania to w programach graficznych
pokazuje się pasek postępu a końcowym efektem jest czarny obraz
(rozjaśnianie nic nie daje). W programach dostarczonych wraz ze skanerem
przy próbie skanu ukazuje się czarny obraz z nieuporządkowanymi białymi
plamkami. Najdziwniejszą rzeczą jest to, że w obu w/w przypadkach skaner
chwyta kartkę ale nie puszcza jej dalej. Poprostu software pokazuje
"skanowanie" a hardware stoi w miejscu. Lampa wewnątrz skanera świeci się,
bębny stoją i maszynka się kompetnie blokuje. Nawet przyciśnięcie "eject"
nie przynosi rezultatu. Po zresetowaniu systemu a dokładniej po wyłączeniu
go na parę sekund skaner jest gotowy do pracy, jednak sprawdzając poprawność
adresu okazuję się, że dobry do tej pory adres I/O jest już nieaktywny.
Pracuję pod WIN98, może to ma jakieś znaczenie ?
Jeszzce jedno ważne pytanie: czy mogę pominąć kartę skanera i podłączyć go
od razu do portu drukarki ( identyczne wejście jak w karcie sk. tylko, że
kabel dostarczany wraz ze skanerem nie ma jednego pina )

Prosiłbym o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
Pozdrawiam
                                CoNaN
conan667_at_friko.4onet.pl
conan667_at_polbox.com