Re: Fujitsu MPC3043AT problem

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Wed 30 Sep 1998 - 21:48:52 MET DST

Grzegorz Gierlik <gregg_at_lo13.univ.szczecin.pl> writes:

> Mam dysk Fujitsu MPC3043AT, 486DX4, plyta Shuttle HOT.
>
> Po wielu klopotach udalo mi sie zainstalowac ten dysk korzystajac
> z pomocy EZ-Drive (swietny program - polecam wszystkim potrzebujacym).

Hmm... Jak dla mnie, to niezupelnie. Ale nic.

> Niestety - linux'owy hdparm (RedHat 5.0) pokazuje, ze ten dysk
> ma 0kB pamieci cache (hdparam -I /dev/hda).
> Na stronach Fujitsu (www.fujitsu-europe.com) jest napisane, ze ma on
> 256kB cache.

To prawda. W specyfikacji stoi, ze 0 oznacza, ze producent nie podal
wielkosci cache.

> Dodam, ze hdparm (hdparm -tT /dev/hda) daje prawie takie same wyniki
> transferu jak moj stary Caviar 850MB (roznica po przecinku).

Bardzo dziwne, u mnie transfer to ok. 9MB/s.
Jakiego sterownika IDE uzywasz? Na plycie? Jakiej?

> Jaka jest przyczyna takich wynikow?
> Blad w hdparm, EZ-Drive cos blokuje, czy ten dysk poprostu juz ,,tak ma''.

Hmm... EZ-Drive niewiele moze blokowac, jako ze w obecnosci Linuxa
on nie dziala (jedynie Linux widzi ustawiona przez niego geometrie
dysku).

> Jakie sa inne programy ktorymi mogbym sprawdzic wielkosc pamieci cache
> na dysku (DOS, Windows, Linux).

Zadne. Wszystkie pokaza to samo. Mozesz ew. przeczytac napisy na
scalakach na kontrolerze na dysku.

> A moze prosto do reklamacji go zaniesc?

Chyba nie, dysk nie wydaje sie niesprawny.

Wszystko zalezy raczej od sterownika IDE (tego na plycie lub karcie).

--
Krzysztof Halasa