Nowy CD a moze jednak DVD ? - dosc dlugie

Autor: Tomasz Stiller (kaszel_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 30 Sep 1998 - 01:44:25 MET DST

Witam wszystkich :-D

Jako ze moj wysluzony CD-ROM ostatnio odmawia posluszenstwa
zamiezam zmienic go na cos nowszego/lepszego.
Sprawe wyboru CD-ROM'u mam juz (chyba) za soba, wybralem ASUSA
CDS400 (40x). A moze ktos ma silne argumenty przeciwko ?
Chetnie wyslucham.
Ostatnio zaczelo mi jednak switac, czy aby niekupic DVD-ROM'u.
No wlasnie i tu jako ze jestem calkowicie "green" w tym
temacie, mam kilka pytan.

1. Czy napedy DVD for "komp" maja scisle ustalona strefe
z jakiej moga odtwarzac filmy ?... jesli nie czy taka strefe
mozna dowlnie zmieniac ?

2. Czy konfiguracja mojego komputera (p2 300/64mb ram) pozwala
na plynne odtwarzanie filmow w formacie mpeg2 ? Jakiego soft-dekodera
do tego uzyc ?

3. Czy kazdy naped ma sobie dedykowana karte dekodera mpeg2 ,
czy mozna ja sobie dowolnie wybrac ? Jakie sa ceny takich kart ?
ktore z nich sa najlepsze ? Czy te karty dekoduja tylko obraz
(mpeg2) czy rowniez dzwiek (dolby ac-3) ?

no i wreszcie
4. Jaki proponujecie najlepszy naped DVD ?
Prosze o podanie przyblizonej ceny. Szczegolnie zalezy
mi na opini samych uzytkownikow. Powinien sobie dobrze
radzic takze z tradycyjnymi krazkami.

Co do tego wyboru to mam jedno wymaganie,
prosze zawezic liste modeli do tych pracujacych na
zalczu IDE/ATAPI.

PS
Narazie zalezy mi na samym napedzie, poniewaz na zestawik
dekoder+naped narazie nieam kasy .. Dekoder zamierzam
kupic w pozniejszym terminie ....

Pozdrawiam i z niecierpliwoscia oczekuje odpowiedzi

/======= Tomasz Stiller ========\
| e-mail: kaszel_at_priv.onet.pl |
\====== ICQ UIN: 2180976 =======/