Re: Kupilem czujnik temperatury do ASUSa

Autor: Tomasz 'bizon' Machnik (bizontm_at_polbox.com)
Data: Tue 29 Sep 1998 - 21:53:02 MET DST

On Tue, 29 Sep 1998 15:34:02 +0100, "Vindex" <Vindex_at_friko.onet.pl>
wrote:

>Jaki kupiles? Zwykly termistor czy cos firmowego? AFAIR to sa dwa typy
>termistorow rozniace sie od siebie charakterystyka
Ja chyba ten zwykly - nie kupowalem w zadnym komputerowym (bo tam to
sprzedawcy sie dziwili , ze takie cos instnieje) tylko w
elektronicznym...

>Raczej zle ktos napisal - w moim wypadku to dziala wiec to nie jest prawda.
>AFAIR to Asus robi wlasne wentylatorki z czujnikiem temperatury do P2B wiec
>pozostaje Ci jeszcze zakupienie takowego
Ja o tym zlym dzialaniu czytalem pod adresem :
http://ultimatepc.fsn.net/techinfo/p2bthermistor/p2bthermistor.htm -
jest tam napisane , jak zrobic taki czujnik samemu. I pisze tam tez o
tych przeklamaniach temp , tylko ze o okolo 50 stopni (a nie o 110) i
sugeruja , zeby w biosie dac na ignore , a do monitoringu uzywac
innego programu.
Teraz akurat nie moge sie z ta strona polaczyc , bo zmienili jej
miejsce i transfer jest powalajacy -(((
BTW. Jakie sa inne programy do badania temperatury??

>Trudno mi cos powiedziec na ten temat bo termistorek podlaczylem juz przy
>biosie 1005 ale nie zauwazylem na liscie poprawek wzmianki o temp.
>procesora. Swoja droga to IMHO skandal ze ASUS nie dolozyl tego termistora
>do plyty - koszt zaden a komfort duzy
Dokladnie , przeciez taki czujnik to taniocha - ja dalem 5zl , a w
hurcie to by bylo chyba o polowe tansze.
Bios juz co prawda upgrade'nalem na 1005 (bo myslalem , ze to jego
wina) , ale nadal mam 129 stopni. Wina czujnika to tez raczej nie jest
, bo jest on tak prosty do zrobienia , ze nie mozna tam czegos
spieprzyc... Choc , Polak potrafi -))))

>To juz trudno - wole napisac na grupe bo trafi do wiekszej ilosci ludzi z
>potencjalnymi klopotami
Nie pisalem , ze _tylko_ na priva. Po prostu nie mam az tak wiele
czasu i zalozylem sobie filtr na sciaganie tylko 100 naglowkow , wiec
Twoja odpowiedz moglaby sie nie znalezc w tej setce.
THX za odpowiedz poslana na priv.

http://www.polbox.com/b/bizontm <-08.08.1998
rower,muzyka,nba,grafika + humor
   mailto : bizontm_at_kki.net.pl