Re: INTERNET A TELEFON

Autor: Pszemol (pszemol_at_polbox.com)
Data: Sat 26 Sep 1998 - 05:02:23 MET DST

>Czy istnieje mozliwosc aby gdy jestem podlaczony z internetem
>mogl ktos sie do mnie dodzwonic?
>Bo jak ktos do mnie dzwoni ma sygnal zajety i on sie nie moze
>dodzwonic ani ja nie wiem ze ktos dzwonil.
Oczywiście, że istnieje lecz nie za darmo!
Pomyśl na przykład o drugiej linii telefonicznej,
lub lepiej łączu dzierżawionym do internetu.
Gdybyś mieszkał w Ameryce to miałbyś jeszcze jedno rozwiązanie:
Otóż Ameritech w Illinois oferuje automatyczną sekretarkę
(answering machine) bezpośrednio na centrali. Różni się ona
zasadniczo w działaniu od tradycyjnej właśnie tym, że działa,
nawet gdy jesteś połączony. Inną usługą jest na przykład
'call waiting' połączony z 'caller id'. Caller id polega na tym, że
na specjalnym wyświetlaczu LCD wmontowanym w telefon lub
połączonym na zewnątrz wyświetlany jest numer osoby,
która do Ciebie dzwoni zanim podniesiesz słuchawkę.
Sam możesz zadecydować, czy jesteś w domu czy Cię nie ma
lub skonfrontować dowcipnisia podającego się za kogoś innego.
A call waiting działa tak, że jak gadasz z kimś (interek to przecież
bzykanie w słuchawkę) na tym samym displayu masz informację,
że ktoś chce się dopchać no i oczywiście kto, czyli znowu masz
szansę zdecydować czy warto dla dzwoniącej do Ciebie
właśnie Kaśki przerwać ciągnięcie tej gołej du... z internetu.
Oczywiście nic za darmo i usługi te powiększają koszt abonamentu.
Niestety mimo instalowania najnowszych central cyfrowych
w Polsce nikt mi nie oferował takich cudów. Widać centrale te
są okrojone z połowy dostępnych płytek, bo przecież Polacy i tak
będą się cieszyć ze zwykłego telefonu... Przecież czekali na niego
kilka lat to teraz wezmą co się im da! Ale o TPSA było już tyle
narzekań że szkoda śliny na tego monopolistę. Jedyny ratunek
w konkurencji na tym rynku i tego Wam wszystkim i sobie życzę.
Pszemol.