Re: Rozmazane czcionki - problem

Autor: Tomek (tomek_at_usa.net)
Data: Fri 25 Sep 1998 - 02:10:13 MET DST

> Mam klopot z czionkami. Po kilku minutach przegladania
> duzych plikow tekstowych w WordPad, albo stron www
> w IE4.0, przegladanu poczty Outlook'iem czionki na
> pulpicie i w oknie WordPada wygladaja jak kolorowa
> sieczka. Nie dzieje sie tak z czionkami bitmapowymi,
> przy przeciaganiu ikon mysza czcionki staja sie
> czytelne - do chwili upuszczenia, pasek sciezki w oknach
> jest nieczytelny ale opcje menu, nieedytowalne napisy
> (np nazwy klawiszy) sa czytelne. Pomaga tylko ponowne
> zaladowanie systemu.
> Problem pojawil sie jakis czas temu, pomimo
> [...]

A jaką masz kartę graficzną ? Ja borykałem się z identycznym problemem na
Virge'u 4 MB i doszedłem ostatecznie do wniosku, że jedynym ratunkiem jest
praca w trybie 16 bitowego koloru. W trybie 24 bitowym zawsze wcześniej lub
później, w każdym bądź razie na pewno w najmniej pożądanym momencie, z
czcionek robi się barwna papka. Czasem pomaga szybka zmiana rozdzielczości,
ale tylko na kilka minut. Wydaje mi się, że jedynym prawdziwym rozwiązaniem
jest zmiana karty graficznej. Zmieniłem już procesor ( k6-2 300MHz) i
płytę, dołożyłem RAMu (128MB), nawet mam innego twardziela, a problem
istnieje nadal - 24 bity i jak w banku za chwilę nic nie widzę. A ponieważ
Virge jest już sam w sobie wiekową kartą, to zmienie go niebawem i jestem
niemal na 100% pewnien, że problem zniknie.

--
Kamil
rzezbiarz_at_hotmail.com