kłopoty z bateriami w notebooku

Autor: copycom (copycom_at_rubikon.net.pl)
Data: Wed 23 Sep 1998 - 19:16:30 MET DST

Witam i proszę o pomoc,

Od półtora roku posiadam notebooka COMPAQ LTE 5150 i od jakiegoś czasu mam
spore kłopoty z bateriami, po prostu bardzo szybko się wyczerpują. W
instrukcji obsługi jest napisane, że średni czas pracy na tych ogniwach
wynosi 2 i pół godziny, podczas gdy moja maszyna pracuje na bateriach
najwyżej 30 minut do godziny. Chcę zaznaczyć, że kiedy pracuję bez
podłączenia do prądu to staram się energie z ogniw wykorzystać do końca i
dopiero potem naładować baterie ponownie. Zdaję sobie sprawę z tego, że im
częściej używa się baterii, tym ich pojemność maleje, ale w swojej pracy
nie korzystałem tak często z zasilania wewnętrznego (poza tym moja maszyna
jest wyposażona w opcję oszczędzania energii). W warszawskim serwisie
COMPAQ'a (ja mieszkam w Łodzi) czekałem na naprawę trzy tygodnie, a gdy
otrzymałem komputer z powrotem, to okazało się, że historia się powtarza.
Przy odbiorze urządzenia spytałem się co było przyczyną, lecz facet
powiedział, że serwis warszawski nic mu nie przekazywał i on nic nie wie.
Dlatego zwracam się do wszystkich, którzy pracują na notebook'ach z pytaniem czy kotoś z Was ma podobny problem? (chodzi mi w szczególności o posiadaczy COMPAQ'ów). Ile powinien wynosić średni czas pracy na zasilaniu bateryjnym w przpadku 1,5 rocznego notebook' a ? (COMPAQ'a)? Czy pojawienie się tego typu objawów w komputerze kupionym połtora roku wcześniej jest normalne, czy też może świadczyć o wadzie fabrycznej? A może taka jest "uroda" notebook'ów?

Marcin