Re: Pytanie na temat AMD

Autor: Piotr Tomczak (sector_at_zapis.net.pl)
Data: Thu 17 Sep 1998 - 11:32:18 MET DST

>Ty chyba jakies zle cenniki masz. Teraz pisze z pamieci , ale K6-2
>300MHz jest za 550zl , a Celeron 266MHz (ktorego mam i podkrecilem do
>400) jest za 430zl. Ale fakt , ze dobra plyta pod AMD jest za 350zl ,
>a pod PII za 650zl.

Pentium II 300 MHz - 990zl
Pentium Celeron 300 MHz - 550 zł
K6-2 300 MHz - 520 zł
Pentium II 266 MHz - 890 zł
Pentium Celeron 266 MHz - 390 zł
K6-2 266 MHz - 450 zł
Pentium MMX 233 MHz - 550 zł (!!!!!)
Podkrecac mozna i AMD.
AMD K 6 2 266 podkrecony do 300Mhz jest o wiele, wiele chlodniejszy niz PII
233 bez podkrecania!
Sprawdzilem to sam jeden mam w domu, 2 w pracy!
Ja bym porownywal K6 2 do PII a nie Celerona, poniewaz tylko 2 pierwsze nie
sa procesorami z powycinanymi niektorymi elementami celem zmniejszenia
kosztow. Inna sprawa , ze AMD ma jeden modol wiecej od PII.

>Zycie , przynajmniej w moim przypadku nie konczy sie na grach.
>Wlasciwie to malo gram , a glownie tworze grafike 3D -> wiec proc musi
>byc szybki do renderingu. I na tym polu Celeron jest troszeczke
>wolniejszy od PII 400MHz , a ogolnie w wydajnosci ma takie same wyniki
>jak PII 350MHz - caly czas mowa o Celeronie 266->400.
Ja w pracy 8 godzin pracuje na PII 233 a w domu gram na moim AMD chodz
oczywiscie nie tylko. Ale moge Cie zapewnic, ze jak cos robie z grafika to
moj K6 2 266 jest i tak szybszy od tego PII 233 w pracy. Sprawdzalem.
ceny obu - patrz wyzej. (bez podkrecania)

>Ano dla mnie roznica jest taka , ze teraz mam Celerona , a za rok/dwa
>, gdy wyjdzie proc pod slot3 (czy co tam jeszcze wymysla) to kupie
>sobie PII np. 500MHz , ktory bedzie kosztowal grosze... Natomiast jak
>bedzie z AMD i wspieraniem super7 to nie wiadomo... Podobno AMD K7 ma
>byc pod slotA - i to chyba jest cos innego niz slot1 , choc nie dam
>glowy.
AMD ma wprowadzic jeszcze w tym roku nowy procesor (nie K7) ktory "jest o
wiele szybszy od PII" i bedzie na super7.

>A ja nie -))
A moze jednak? :o)
POZDROWIENIA
Piotr Tomczak (sector) sector_at_zapis.net.pl
webmaster of www.zapis.net.pl
ICQ: 1726439