po co IRQ dla VGA?

Autor: Piotr Kamiński (pkam_at_infocomp.torun.pl)
Data: Mon 14 Sep 1998 - 19:52:26 MET DST

Witam;

czy ktoś z szanownych grupowiczów może mi powidzieć, dlaczego niektóre
płyty przydzielają niektórym kartom VGA (np. S3 ViRGE) przerwanie? Czy
jest to jakiś wymóg specyfikacji PnP, że każdemu z urządzeń
przydzielane jest IRQ, czy ono tego potrzebuje, czy nie, i żeby ładnie
wyglądało w tabelce po POST'ie ?

Otóż w BIOSie posiadanej przeze mnie płyty (Microstar 6117) jest opcja
"Assign IRQ for VGA" czy jakoś tak. No i mam wrażenie, że po
WYŁĄCZENIU przerwania nareszcie WinAMP przestał dostawać czkawki, gdy
scrolluję inne okna, czy to w Wordzie, czy w Exploratorze.

Aby zapobiec radom w stylu "masz za wolny komputer / za mało ramu /
zwiększ bufor " itp. podaję, że nawet autor WinAMPa na swoim site
pisze, że efekt czkawki może wystąpić na najszybszych obecnie
maszynach w stylu P2-400, i że jest to wynikiem "Your video card is
taking bus bandwidth from your soundcard (...)" -
http://www.winamp.com/support/faq.html#III-2 .

Będę wdzięczny za wszelkie (najlepiej: mądre i naukowe :) sugestie.

Pozdrawiam,
Piotr Kamiński
pkam_at_infocomp.torun.pl lub pkam_at_cc.uni.torun.pl
http://welcome.to/pkam
klucz publiczny PGP na stronie lub finger pkam_at_alf.cc.uni.torun.pl