Re: Polaczenie kompow przez modem

Autor: Marek Tarnowski (taunus_at_zt.krakow.tpsa.pl)
Data: Thu 10 Sep 1998 - 14:26:12 MET DST

sir Pawian wrote:

> czolem, jesli chodzi ci o polaczenie modemow na krotko to kiedys ktos
> na tej liscie pisal ze - o ile dobrze zapamietalem - chodzi o null
> modem czy cus takiego. laczysz dwa modemy na krotko (kablem
> dwuzylowym) ale potrzebna wtedy jest jakas nosna czyli napiecie miedzy
> koncowkami jednego kabla - przecinasz go i jesli wepniesz szeregowo 3
> baterie 9 woltowe to powinno wystarczyc - nie testowalem jeszcze tego
> patentu i sam jestem ciekaw czy to zadziala
> czesc

Ale gosciowi przeciez chodzi o sposob "zagladania do komputera kolegi"
Takie programy jak wyzej owszem sie nadaja. Sa jeszcze Telix, Prokom,
i cale stado innych. PC Anywhere jest chyba najciekawszym, daje mozliwosc
uruchomienia zdalnie programu, nawet jest opcja callback.
A jesli chce sie polaczyc tanio dwa niezbyt odlegle pc'ty to byc moze to
wystarczy:
Kabel laczacy sygnaly RX, TX, GND w dodatkowym ekranie (do zdobycia w sklepach
jako telefoniczna para w ekranie) chodzilo u mnie w robocie na odcinku 70m z
predkoscia 9600 bez szmerow, bez zadnych dodatkowych bajerow. Nie sprawdzalem
wiekszych predkosci, bo nie bylo potrzeby, ale rczej pojdzie.
Tak zwany NullModem, przypadku DB25 laczymy tak:
4-5 4-5 te dwa razem tylko wewnatrz wtyczki
6-8-20 6-8-20 te trzy razem tylko wewnatrz wtyczki

A jesli chodzi o prace modemow na laczu sztywnym to nie potrzeba zadnych baterii,
tylko odpowiednie modemy.

Pozdrawiam
Marek Tarnowski