Re: Gwarancja ???

Autor: Tomasz 'Pilot\ (antispam_at_dummy.adress)
Data: Sun 06 Sep 1998 - 15:42:32 MET DST

manson_at_kki.net.pl napisał(a) w wiadomości:
<35F1B141.59707011_at_kki.net.pl>...
>A zastanawiał się może ktoś dlaczego płyty FIC posiadające
dożywotnią
>gwarancję producenta otrzymują w sklepach komp. otrzymują tylko
1-2
>letnią?
>Na prawie konsumenckim to ja się raczej nie znam, ale IMO to jest
>_trochę_ dziwne ;)

Nie jest!
Sklep gwarantuje, że jak Ci się płyta zepsuje w ciągu dwóch lat
jej użytkowania, to oni zajmą się naprawą/wymianą/etc. Jak Ci się
w trzecim roku zepsuje, to w opisanej sytuacji nie tracisz
gwarancji i dalej możesz jej dochodzić, tyle, że sklep nie musi Ci
w tym pomagać.
To jest uzasadnione o tyle, że za dwa lata Twoja płyta będzie
pewnie kawałkiem plastiku i metalu wartym ze 20 zł i przesłanie
jej ze sklepu do serwisu będzie kosztowało więcej, więc sklepowi
się nie opłaci. Natomiast producentowi opłaci się dawać długą
gwarancję, bo to podnosi zaufanie do niego, a nic go nie kosztuje
(bo sam powiedz- chciałoby Ci się do jakiegoś Tajwanu czy Ameryki
dwuletni sprzęt posyłać?).

Reasumując: dlatego właśnie nie wierzę w dożywotnie gwarancje (no
chyba, że chodzi o szwajcarskie zegarki i Rolls-Royce'y - ale nie
mam nawet po jednym egzemplarzu z tych kategorii).

--
Tomasz "Pilot" Minkiewicz
adres w nagłówku jest dla picu!  mailto:pilot_at_vc.pl