Re: Wyzsza rozdzielczosc w WINDOWS...

Autor: Grzegorz Szysz\\lo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sun 05 Apr 1998 - 08:01:27 MET DST

"The Founder" <founder_at_polbox.com> wrote:
>Czy to prawda, ze ustawienie wyzszej rozdzielczosci w Windowsie przyspiesza
>zuzycie monitora? Mam karte grafiki 4.5 mega i chce ustawic rozdzielczosc na
>1024x768, ostatnio jednak jeden gosc powiedzial mi, ze nie jest dobre dla
>monitora...
>
> - The Founder -
> : : ::: founder_at_polbox.com ::: : :

sprawa nie dotyczy windows, bo nawet niektore gry pod dos umozliwiaja
wyciaganie wysokich czestotliwosci. to tytulem wstepu, ze nie tylko windows.
inaczej bym cie wygonil na inna grupe :)

a teraz sedno. byle bys nie przekroczyl czestotliwosci, jakie sa zalecane
przez producenta monitora. jesli przekroczysz czestotliwosci
(np. dasz czadu i w 1024x768 dasz czestotliwosc 72Hz a monitor
wyciaga wg. opisu tylko 60Hz), to moga powstac niedopuszczalne
napiecia w ukladach odchylania. to moze spowodowac z czasem przebicie,
lub spalenie ktoregos elementu. moze to byc uzwojenie (praktycznie
niemozliwe), ale najczesciej ktorys z tranzystorow, lub trafo podwyzszajace
napiecie. ale to sa szczegoly. oczywiscie zakladam, ze mimo podwyzszenia
czestotliwosci, na monitorze widac jakis dajacy sie ogladac obraz :)
ale z reguly przy takim podbiciu, widac jeden wielki desynch odchylania
poziomego.