Re: Czy ktoś zna sie na sieci

Autor: Przemyslaw Popielarski (abe_at_ikp.pl)
Data: Tue 24 Mar 1998 - 13:20:02 MET

From: roman_at_silesia.pik-net.pl
<roman%silesia.pik-net.pl_at_f88.n484.z2.fidonet.org>

>Zakop równolegle z RG62 taki ładny żółto-zielony >=10mm^2, bolec zerujący
>podłącz tylko w jednym gniazdku sieciowym (zasilania, sure) i połącz
obudowy
>komputerów tym żółto-zielonym kablem/drutem. Sprawdź, czy przypadkiem nie
masz
>'obudów' terminatorów (o ile to karty BUS) podłączonych do masy, oraz
sprawdź,
>czy jumpery na karcie (ewentualnie typ karty) odpowiada konfiguracji sieci
(STAR
>czy BUS).

Dzieki. Na pewno skorzystalbym z tej rady, gdyby nie to, ze 1) nie bardzo
chce mi sie kopac znowu row glebokosci 2 metrow (musi przejsc pod ulica i
chodnikiem). 2) zmieniam chate za miesiac i wogole nie bede imal sieci w
domu :(
BNC nie zwieraja sie z obudowa, koncowki tez sa zalozone ok. Jumpery sa na
pewno na BUS, bo kiedys bylo odwrotnie i wogole nic nie chodzilo - nic
dziwnego.
Jestem na 90% pewny, ze jedna z kart jest uszkodzona. Jest bowiem tak, ze
kumpel moze ode mnie zasysac rzeczy, a ja moge do niego wysylac. Natomiast
on mie moze niczego do mnie wkopiowac, a ja niczego od niego zassac. Czyli
wydaje mi sie, ze moja karta ma powalone tylko odbieranie lub jego
wysylanie. W kazdym razie bajty chodza prawidlowo tylko w jednym kierunku.

A dodatkowo nie mam gniazdka z uziemieniem w domu nigdzie w poblizu, wiec
nie moglbym przypiac kompa do takowego.

Ale dzieki za rade :)

./ premax
./ abe_at_ikp.pl, premax_at_abe.com.pl
./ uin 9022511
./ koniec i bomba, a kto czytal ten traba. w.g.