Re: Czestotliwosc wewn. a zewn.

Autor: Jarek Andrzejewski (jareka_at_dawid.com.pl)
Data: Wed 11 Mar 1998 - 17:16:17 MET

10 Mar 1998 16:28:40 GMT, Lukasz Piotr Piwowarski
<lpiwowar_at_elektron.elka.pw.edu.pl> napisał(-a):

>Sorry za byc moze glupie pytanie, ale jak to jest z tymi czestotliwosciami
>w Pentium. W 486 z tego co wiem na plycie ustawialo sie tylko czestotliwosc
>szyny, a kazdy procesor mial (albo nie) w srodku staly mnoznik czestotliwo-
>sci, ktory wynikal z jego parametrow pracy. Jak to jest w Pentium. Na plycie
Nie. W 486 również dawało się przestawiać mnożnik.
>ustawia sie 2 czestotliwosci, szyny i wewnetrzna, ale czy to plyta podaje
>procowi te obie czestotliwosci czy to proc ma mnoznik czestotliowsci ktory
>jest jedynie ustawiany zworkami na plycie
AFAIK na procesor podaje się tylko zegar szyny (60, 66, 75, 83...
MHz), a procesor przy pomocy układu pętli PLL odtwarza sobie
wewnętrzny zegar (1.5, 2, 2.5, 3, 3.5... raza większy).

Jarek Andrzejewski