Re: No Rom Basic

Autor: Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL (zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl)
Data: Wed 23 Apr 1997 - 18:30:55 MET DST

At 15:59 97-04-23 +0200, you wrote:
>Witam,
>
>Kumpel kupil WD'ka. Jako, ze to swierzo upieczony uzytkownik PC wiec
>przyszedl do mnie po prosbie aby mu go podlaczyc.
>I tu zaczely sie schody. Odpalam system z dyskietki (6.22), uruchamiam
>FDiska, tworze partycje podstawowa (cala dostepna wielkosc), ustawiam
>jako aktywna. Laduje system z dyskietki (Jest juz dysk C: ). Teraz
>format c:/s , wyciagam dyskietke i reset. Caly zadowolony czekam az
>zaladuje sie system z twardziela a tu niespodzianka komputer wita
>mnie dowcipnym komunikatem (NO ROM BASIC SYSTEM HALTED). Rece mi opadly.

  Program bootujacy zawarty w tablicy partycji nie moze sie
  skutecznie wykonac:
 - nie moze znalezc bootsectora i systemu z powodu jakiegos bledu
   (watpliwe)
 - uszkodzenie samego kodu tego programiku - np wirus ANTICMOS
   zarazil dysk systemowy zanim na nim sie znalazl sam system ?
 - w pamieci CMOS sa zapisane inne parametry niz faktyczne
 - autodetekcja w SETUPie sie popierdzielila (moze za szybkie
   ustawienia masz porobione) wlacz pelniejsze testowanie pamieci
   RAM w momencie startowania komputera.

>Co jest, przeciez nie pierwszy raz to robie. Moze cos zle zrobilem.
>Powtarzam cala procedure od nowa, to samo. Puzniej podzielilem dysk
>na dwie partycje - to samo. ScanDisk i NDD twierdza zgodnie iz dysk
>jest w porzadku. Co robic ??

  One tylko sprawdzaja logiczna strukture zapisu w tablicy partycji
  (albo tak mi sie wydaje)

--
Romek