Re: usr-homo

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 03 Apr 1997 - 23:06:55 MET DST

On Thu, 03 Apr 1997 11:59:38 -0800, Greg Trzaska <trzaska_at_ibm.net>
>W zwiazku z tym mam pytanie do czego jest potrzebna ta "homologacja"
>czyjest to tylko wyciaganie pieniedzy od dystrybutorow sprzetu? czy tez
>rzeczywiscie konieczne ze wzgledu na utrzymanie "wysokiej" jakosci
>polskiej sieci telefonicznej ??? Jesli modem pracuje bez problemow w
>sieci telefonicznej w USA czy w Niemczech to jakie szkody moze spowodowac
>w polskiej telekomunikacji ????

Tak w ogole to ma sluzyc do:
1) sprawdzenia czy modem nie grozi centrali uszkodzeniem
2) sprawdzenia czy modem nie zakloca pracy centrali [np. emisja
    czestotliwosci sterujacych]
3) sprawdzenia z normami krajowo-sieciowymi.
4) sprawdzenia zgodnosci z zaleceniami miedzynarodowymi.

Przy czym to ostatnie to pewnie sluzy tylko do tego zeby stwierdzic
'nie odpowiadamy za niepoprawna prace niehomologowanych modemow'.

Homologacje sa na calym swiecie, moze z wyjatkiem US, a modem
doskonale dzialajacy w US, wcale nie musi przejsc badan w Niemczech.
Akurat w Niemczech to zaledwie ~dwa lata temu zaprzestali takich
wymogow homologacyjnych po ktorych siwieli producenci.

J.