Re: Partycje i rozmiar cluster'a

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_elza.xyz.lublin.pl)
Data: Mon 30 Dec 1996 - 14:41:39 MET

> 1. Czy po podziale dysku 1.6GB na partycje fdisk-iem zmienia sie
> automatycznie rozmiar cluster'a, czy trzeba to jeszcze dodatkowo
> zmienic?

a jakie to dla ciebie ma znaczenie? dyski sa tak tanie, ze lepiej
doloz 50zl i kup 2gb i nie przejmuj sie clustrem. ciagly duzy obszar
dysku to ogromna wygoda, i nie warto dla marnych 100mb z niej
rezygnowac. oczywiscie wystarczy zalozyc partycje i ja sformatowac.
nie masz wplywu i mozliwosci ustawiania wielkosci clustra, sa one
stale i zaleza od wielkosci partycji.

> 2. A jaki jest rozmiar cluster'a po skompresowaniu dysku C:
> DriveSpace'em?

512b, ale twoje pytanie powinno raczej brzmiec - jaka bedzie predkosc
pracy dysku po skompresowaniu go DriveSpacem i co zrobie jesli
cokolwiek sie posypie, tzn. jak bardzo zalezy mi na wydajnosci oraz
jak bardzo zalezy mi na zapisanych na dysku danych...

karpio