Re: Odp: ocipus

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Sat 28 Dec 1996 - 17:46:18 MET

Wojtek_Piecek_at_camk.edu.pl napisal (-a) :

> Proste - sa z Intela. Jak kazdy moloch, nie dba specjalnie w ulatwianie
> zycia klientom, on ich kupuje kolorowym pudlekiem i napisem "Oryginal".

Wojtku, z tym kolorowym pudelkiem i "Oryginal" to bym nie przesadzal bo
klient kupujac komputer w Optimusie moze sobie co najwyzej obejrzec pudelko ale
od komputera, on nawet nie wie jaka ma w srodku tak naprawde plyte bo nawet
nie dostaje od niej instrukcji (tak mowia ludzie). Plyte Marl mozna sobie
kupic i poogladac metalizowana folie ale nie o tym tu mowa. W plytach Intela
Marl i innych ktore maja na sobie uklad PIIX3 (taki duzy czarny scalak Intela
kolo slotow ISA; PCItoISA bridge, EIDE kontoler, USB, PnP, DMI) czyli Venus,
Tuscon itd jest takie jajo ze Winda95 grzebie (doslownie) w FlashBIOSie plyty a
konkretnie w API i wylacza... drugi kanal IDE tak ze jak wchodzisz do setupu
plyty to drugi kanal jest Disable i nie mozna tego za Chiny zmienic. Intel
zrobil taki patch do Windy co grzebie z kolei w rejestrach 95 no i wlacza
ten kanal ;)

Piotrek

PS. Patch dla tych zrozpaczonych co im nie dzila drugi kalnal a maja plyte
Intela jest na ftp.tch.waw.pl/pub/intel/

Piotrek