Re: ocipus

Autor: Jacek Osiecki (joshua2_at_rexio.uci.agh.edu.pl)
Data: Sun 22 Dec 1996 - 23:25:05 MET

On 20 Dec 1996 22:02:21 GMT, Grzegorz Szyszlo <ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl> wrote:
>KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl (Andrzej Karpinski) wrote:

[tekst opisujacy "jakosc" uslug Optimusa]

>wlos mi sie zjezyl na glowie. tyle moge powiedziec............
>dodam tylko, ze to co zaprezentowal optimus to jest zwykle hamstwo.

Taak...
Ja swoj pierwszy komputer wzorem kumpli kupilem w Optimusie (no coz, byla to I-sza
klasa w liceum, wszyscy bylismy totalnie zieloni w komputerowych sprawach, a reklama
jak reklama - dzialala ;)... szczesliwy zlozylem od razu swojego 486, podlaczylem,
i... "biiiiiiiiiiiiii. I/O Error!". Po dluuugich poszukiwaniach przyczyny problemu,
zobaczylem ze klawiatura jest ustawiona w tryb "XT"... poszlo.
Potem instalacja DOS-a... gierek :) ... Windozy... ooops... cio tio jest? Co to za
kaszka manna na ekranie? No dobra, moze niech bedzie 800x600... znowu? No to 640x480?
Uff, poszlo (wybralem najlepsza z dostepnych u Opciusa kart i jeden z lepszych
monitorow 14")... Czcionki byly bez polskich liter, ale w koncu udalo mi sie je
przywrocic recznie. Potem znalazlem na dyskietkach dolaczonych do karty program do
testowania jej w roznych rozdzielczosciach - zestaw karta+monitor nie chodzil powyzej
640x480...

Zadzwonilem do Optimusa (krakowskiej centrali, gdzie kupowalem) i zazadalem poprawienia
sytuacji... ale biedny Optimusek nie mial samochodow ani czasu, zeby sie do mnie
pokwapic... Trudno, pocierpialem pare tygodni, i w koncu ojciec znalazl chwile czasu,
zeby mnie podrzucic (kumpel zabral sie ze mna - karta graf. mu padla po miesiacu
uzytkowania). U Optimusa (na poczekaniu - zaledwie cztery godziny!) Panowie Specjalisci
pogrzebali w komputerze, i w koncu patrze... a tu Pan Specjalista z nieukrywana duma
prezentuje mi Moje Windowsy w 800x600 z jakimis krzakami bez polskich liter (wczesniej
tlumaczylem mu, ze programik do testowania karty jest na dysku w podanym katalogu).
Zaczalem protestowac, ale Pan Specjalista wytlumaczyl, ze to bylo konieczne, a w ogole
to do wyzszych rozdzielczosci nie moge miec polskich liter, bo trzeba by zmienic
karte... rece i nogi mi opadly i wolalem juz o nic nie pytac... :))

Teraz jestem na dugim roku studiow, po Optimusie zostala obudowa (bo nawet ladna) i
klawiatura (fajnie skrzypi), a ja wybijam z glowy wszystkim znajomym i nieznajomym
zakup czegokolwiek u Optimusa albo Vobisa (to drugie to inna, dluga historia...)

Sorry za to wywnetrzanie sie, ale nie moglem sie powstrzymac :)

Pozdrowka,

--
| Jacek Osiecki, ul. K.Jagiellonczyka 12, 31-704 Krakow 60 tel. (012)-434881|