Re: Skanery

Autor: Przemyslaw Raczek (przemek_at_radio.com.pl)
Data: Thu 19 Dec 1996 - 11:10:23 MET

Andrzej J. Piotrowski wrote:

> Chcialbym kupic skaner, reczny kolorowy. Rozdzielczosc: "duza" :-).
> Napewno powyzej 300 dpi. Czy ktos ma moze jakies informacje na ten
> temat?'

Od jakiegos czasu mam skaner reczny Mustek CG-8000.
Moze 16,7 mln kolorow i 800 dpi.
Te 800 dpi to z interpolacji bo optycznie to moze 400 dpi.
W wiekszosci zastosowan domowo - amatorskich wystarczy.
Teraz gdybym kupowal skaner to zastanawialbym sie jednak nad plaskim a4
bo moj ma szerokosc skanowania tylko 105 mm a opcje laczenia
zeskanowanych obrazkow mozna miedzy bajki wlozyc.
Poza tym do recznego trzeba miec pewna reke (ja zrobilem sobie stolik z
napedem tj. deseczka, sznurek, drut z korbka - dziala niezle,
przynajmniej rownomiernie skanuje.)
Jesli bedziesz uzywal rozdzielczosci powyzej 300 dpi to polecam ci
jednak skaner plaski bo ciagniecie skanera z mniejwiecej stala
predkoscia 2 mm/s nie nalezy do prostych.
Jedynym argumentem za skanerem recznym jest cena ok. 400 zl w porownaniu
do conajmnniej 1000 zl za plaski.
Mam nadzieje ze troche naswietlilem sprawe.

--
Przemyslaw Raczek
mailto:przemek_at_radio.com.pl