Parallel help !

Autor: RoMan Mandziejewicz (RoMan.Mandziejewicz_at_f88.n484.z2.fidonet.org)
Data: Wed 18 Dec 1996 - 00:32:42 MET

Robert Maron wrote:

 RM> : Hi! Potrzebuje pomocy ! Czy ktos zna moze jakis sposob na drukowanie
 RM> przy : pomocy dlugiego kabla PARALLEL. Chodzi o to, ze drukuje na drukarce
 RM> Data : Products Hevy DUTY (ok. 20 str/min) i na krotkim kablu - ok. 1.5 m
 RM> - : wszystko jest w porzadku, ale gdy podlacze ja pod kabel dlugosci 6

[...]

 RM> zaladuj LONGLPT.SYS ;)

To wcale nie jest taki glupi pomysl. Norma na Centronics okresla tylko
minimalny czas pomiedzy ustabilizowaniem danych a /strobe i moznaby faktycznie
napisac program (rezydent), ktory by sterowal portem rownoleglym bezposrednio,
wydluzajac czasy przed i po /strobe (sam sygnal /strobe rowniez). 500 ns to
faktycznie moze byc za malo na naladowanie pojemnosci przy dlugim kablu, a tyle
wlasnie okresla norma (o ile mnie skleroza nie myli).

--
RoMan (2:484/88_at_fidonet.org)
mailto:roman_at_silesia.pik-net.pl