re:Spowalnianie komputera

Autor: Sebastian Demski (sdemski_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 17 Dec 1996 - 11:46:08 MET

Programowo nie wiem. Ale niektore plyty pod 486 z AMI BIOS-em mialy mozliwosc
zmiany predkosci pracy procesora w locie przez nacisniecie Ctrl+Alt++ ( HI )
lub Ctrl+Alt+- ( LO ).Jednak czasami ten bajer gryzl sie z Doomem 1 wiec
bezpieczniej bylo wylaczyc go w Biosie

O ile mi wiadomo wszystkie plyty 486, albo prawie wszystkie plyty posiadaja ta
mozliwosc. Ja posiadam 486 i bios AWARD-a i tez mi dziala ta funkcja.
Wczesniej mialem do czynienia z innymi plytami na ktorych mozna bylo zmnijszac
tak predkosc. Spada ona zawsze do predkosci pracy bez turbo. Nie zawsze ta
opcja dziala przy uruchomionym programie czy gierce. Pod dosem na pewmo.
Ponadto zmienia sie stan diody turbo na low. Na Pentiumach nie dziala (z tego
co wiem na Pentiumach nie mozna wylaczyc turbo).

                                        Seba.