Re: ODP: Jaki kupie komputer do internetu?

Autor: Michal Tyrala (kbns_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Mon 16 Dec 1996 - 21:37:03 MET

"Pawel Paroń" <pawelp_at_rodan.pl> wrote:

> Jak sie bookmarki pol minuty wczytuja, to masz cos sknocone, albo za
> malo pamieci. Jakos tak sie utarlo, ze jak 486, to 4 albo max 8 MB ramu,
> a jak 386, to nie wiecej niz 4, a na dodatek pewnie jeszcze jakis stary
> Trident.

Ech, ociec... Trafiles Qla w plot. RAMa jest na razie tylko 16MB.
A VGA to tez tylko Trident, ale juz PCIowy ;-)
A poza tym jedyne co wymienialem, to procesor tak, ze...

Rozwiazanie: Duuuuzo bookmarkow ;-)

> I lament wielki "ale sie toto wlecze, trza pentiuma zakupic".

Czasem tak jest, co zrobic...

> Komputer bez pamieci nie bedzie dzialal, zeby nie wiem jakiego pentiuma
> mu zamontowac, a do grzebania w internecie spokojnie wystarczy 386.

Sorry, ale wydaje mi sie, ze wiem kiedy jest za malo RAMu, a kiedy za
slaby procesorek.

I IMHO przy polecaniu komputra do internetowania trza wziac pod uwage,
ze na dzis 16450 sa troche za slabe, a karta z szybkimi comami
kosztuje tyle co procesor 486, a plyty pod 486 maja zwykle na
pokladzie 16550a, co dla szybkich modemow jest duuzym plusem.
I ma moje oko nowsze 486tki sa OK, ale SX sa troche wolnawe.
A pisanie '486' stawia tego SX25 na rowni z DX5/133. A ze to nie to
samo to chyba nikogo nie trzeba przekonywac, nie?

A coz, 386, spoko, ale jako terminal, albo jesli chcesz tylko bawic
sie w poczte/newsy. Odpalanie NSzkapy na 386 polecalbym
najwytrwalszym. Sorki, nie odpalanie, bo to przy starszych wersjach
idzie dosc szybko, ale uzywanie NS na 386 - _odradzam_.

> A czy warto teraz takie cos kupic, to juz inna sprawa.

No wlasnie. Jak sie nie ma co sie lubi...

> Pawel

Wesolych Swiat,

--
Michal Tyrala