Re: MicroStation - czy ktos uzywal?

Autor: Michal Wisniewski (misiek_at_hetman.iis.pw.du.pl)
Data: Mon 16 Dec 1996 - 13:13:06 MET

On Sat, 14 Dec 1996 16:25:16 +0100, "Michal R. Hoffmann"
<misiek_at_uoo.univ.szczecin.pl> wrote:

>hej!
>
>Ostatnio w CHIPie ukazalo sie ogloszenie o MicroStation (chyba nie
>przekrecilem nazwy) edukacyjnej wersji w przystepnej cenie. Wyglada
>to sadzac z reklamy na program CADowy. W zwiazku z tym mam pytanie,
>czy ktos moze z tym pracowal, czy jest on popularny i czy warto go
>kupic (chodzi o mojego brachola, ktory wybiera sie na politechnike
>i interesuje go program typu CAD). Jakies sugestie?

Na pocz. tego roku troche w nim pracowalem (wersja 5.0, nie 95). Moim
zdaniem bije na glowe AutoCAD-a 12 (w 13-ce nie pracowalem). Mimo, ze
jesli chodzi o szczegolowa konfiguracje jest trudniejszy (mozna po
prostu wiecej rzeczy skonfigurowac), to samo rysowanie jest ZNACZNIE
prostsze. Wiele okien (jak w Windows), skomplikowane linie, grupowanie
obiektow, zaznaczanie obiektow wg. jakiejs cechy (np. koloru),super
rendering, itd.
Czyta on i zapisuje m.in. w formacie DWG (czyli mozna wczytac i
zapisac rysunek jako AutoCAD), a Bentley twierdzi, ze jego produkt
jest bardziej zgodny z AutoCAD-em niz AutoCAD (!!!). - chodzi o to, ze
MicroStation czyta pliki AutoCADa nawet z dosc wczesnych wersji, a sam
AutoCAD ma z tym problemy.

Moim zdaniem - kupic, zwlaszcza, ze promocyjna cena jest naprawde
super (prawie darmo).

Michal W.

Michal Wisniewski misiek_at_hetman.iis.pw.edu.pl