Re: Podkrecanie CPU: wiecej strat, czy korzysci?

Autor: Michal Tyrala (kbns_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Sat 14 Dec 1996 - 18:48:35 MET

"Sebastian Barylski" <radios_at_optimus.poznan.pl> wrote:

> Dreczy mnie to pytanie od dawna: podkrecac, czy nie.
> Nawet tacy specjalisci jak kolesie z Tom's Hardware Page nie sa zbyt
> entuzjastyczni,
> choc overclockingiem zajmuja sie od kilku dobrych lat.
> Postanowilem, ze poswiece temu zagadnieniu oddzielny program w Magazynie
> komputerowym naszej stacji, a wczesniej jezyka zasiegne na tej grupie.

> Co Wy na to:

> 1. Warto podkrecac CPU, czy nie?

IMHO nie.

> 2. Dlaczego?

Juz Ci mowie: Mialem kiedys 486dx2/66. POdkrecilem go na 80, bo
myslalem 'bedzie szybszy'. Puscilem sysinfo i OK, zamiast zwyczajowego
141 mialem (chyba) cos w oklicach 170. Ale zrobilem test taki oto:
Program projektujacy druk (PCB), projektowanie automatyczne i wyniki:
@66 - 5min 31s
@80 - 5min 31s
Ja pomyslalem tak: po kiego grzyba ma toto chodzic inaczej niz intele
se wydumali, jak tak czy tak szybkosc realna jest taka sama? I
wrocilem z powrotem na 66.
Ale jastem czlowiekiem dalekim od generalizowania, i moze dzis jest
tak, ze pentki faktycznie chodza lepiej po podkreceniu. Albo ktos
pracuje przy programach, ktore to podkrecenie jakos odnotuja.
Na dzis mam P120 chodzacy na 120. Ale mnie korci ostatnio sprobowac
gada pogonic ;-)).
Wlasciwie, to teraz siedze przy 486SX33, i tu mnie dopiero korci, zeby
mu troche pomoc ;-)))

> 3. Jesli tak: jakie procesory podkrecaliscie; z jakich na jakie predkosci?

Pisze wyzej.

> 4. Jak dlugo chodzily w takich warunkach i czy stosowaliscie jakies
> dodatkowe "wspomaganie" (np. radiatory).

Nie, 486 podkrecona o tak niewiele, nie robila specjalnej roznicy
jezeli chodzi o cieplo.

> Pozdrowiam i zycze szybkich laczy na swieta.

Wzajenie,

--
Michal Tyrala
kbns_at_zeus.polsl.gliwice.pl