Re: Podkrecanie CPU: wiecej strat, czy korzysci?

Autor: Michal Malanowicz (pawel_at_waw.pdi.net)
Data: Fri 13 Dec 1996 - 23:55:10 MET

> 1. Warto podkrecac CPU, czy nie?

Wydawac by sie moglo ze warto, ale nie do konca... Jak wiadomo
najleprza wydajnosc PCI na "starych" plytach jest przy 33Mhz
Zatem jezeli podkrecisz P166 na P180 to moc oblicheniowa wzrosnie,
ale spadnie wydajnosc kart np. graficznej... Sam testuje rozne konfiguracje
i musze powiedziec, ze kozystne jest podkrecanie:
- P150 na P166
- P120 na P133
- P180 na P200
- P75 i P90 na P100
a nie kozystne inne....

> 2. Dlaczego?

Bo szybciej dziala za mniejsza cene...

> 3. Jesli tak: jakie procesory podkrecaliscie; z jakich na jakie
predkosci?

Podkrecalem Pentiuny i Cyrixy... Z pentiumami jest O.K.choc czasem zalezy
to od plyty... Spokojnie mozna je podkrecic o 20Mhz, ale z P75 na 100 bywa
roznie,
choc moj koles walnol P90 na 120 i chodziiiiii ze az furczy!!!
Cyrixow nie udalo mi sie overclocknac ale wtedy mialem chlamowa plyte...

> 4. Jak dlugo chodzily w takich warunkach i czy stosowaliscie jakies
> dodatkowe "wspomaganie" (np. radiatory).

Hmmm. Taki procesor pracuje normalnie dlugo. Zalecam jednak uzywanie
wiatraka!