Problem z kontrolerem PCI IDE

Autor: Marcin Dziubinski (md146808_at_zodiac2.mimuw.edu.pl)
Data: Tue 10 Dec 1996 - 16:54:30 MET

Czy ktos moglby mi pomoc z nastepujacym problemem:
Mam kontroler PCI IDE pozwalajacy na podlaczenie czterech dyskow twardych
(nie jest to kontroler wbudowany w plyte, tylko przylaczany do zlacz PCI),
Wszystko wskazuje na to ze moja plyta pozwala na obsluge wiecej niz 2
dyskow twardych -> w BIOS-ie moge ustawiac przerwnia dla
pierwszego i drugiego kanalu oraz moge ustawiac opcje secondary channel
enabled.
Nie moge jednak w BIOS-a obslugiwac wiecej niz 2 dyskow twardych,
moge to natomiast robic przy uzyciu driver'ow dolaczonych do karty.

Niestety kiedy podlaczam dwa dyski twarde (na pierwszym kanale)
i CD-ROM na drugim wykrywane sa tylko te dwa dyski (w trakcie
ladowania driverow) natomiast gdy uzywam programu checkide, dolaczonego
razem z driver'ami to wykrywa on zarowno dyski jak i CD-ROM.
Czy ktos wie co moze byc przyczyna takiej sytuacji i jak ten
problem rozwiazac?

Marcin Dziubinski