Re: Jaki dysk warto kupic?!?!

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Mon 09 Dec 1996 - 18:38:35 MET

> Hmm jak zwykle krotko i na temat ... Quantumy Fireballe sioe nie podobaja
> ? No to tera bedzie nie spodzianka. Dwa dni temu mialem w domu Caviara
> 21200 i sobie podlaczylem toto do konputeraz w ktrorym siedzi Fireball...
> I po wykonaniu paru prob ze stoperem w reku ( dyski byly identycznie
> podzielone na partycje, ponadto maja identyczna bbudowe fizyczna ( tyle
> samo glowic/cylindrow/sektorow ). I coz sie okazalo ? Otoz Caviar jest
> nieznacznie szybszy przy obsludze krotkich plikow ( rzedu 0-4 kB 0 - jest
> to jednak przewaga tylko ok. 10% .. Natomiast traci znacznie przy dlugich
> [...]

zauwaz, ze nie podjalem wcale dyskusji merytorycznej, gdyz uznalem ze nie ma
z kim - stad ma wylewna i rzeczowa odpowiedz. denerwuje mnie, gdy ktos pisze
cos, co wcale nie jest oczywiste podajac to jako fakt niepodwazalny. sam
wiesz najlepiej, ze ocena dysku twardego nie zawsze jest calkowicie wymierna,
nie mozna powiedziec ze dysk a to np. 300punktow zawsze i kropka, a dysk b to
tylko 180. dlatego nie mozna po prostu stwierdzic - quantum jest dobry,
a caviar jest zly, bo oczywiscie jest to nieprawda. seria dyskow fireball to
naprawde dobre urzadzenia, o czym zreszta pisalem jakis czas temu krotko
charakteryzujac cala rodzine nowych quantumow (bo ludzie pytali). napisalem
nie tylko dane techniczne, ale i subiektywne odczucie i wyraznie zaznaczylem,
ze oceniam te dyski na poziomie najnowszych caviarow (21600H, 32500H, 33100H)
nie podejmujac sie wykazania ktory z nich jest lepszy (raz jeden, raz drugi).
dlatego prosilbym, zebys na przyszlosc zamiast wyjezdzac na mnie z armatami
raczyl spytac sie o co mi chodzilo, gdy nie zrozumiales. zdaje sobie sprawe z
tego, ze nie zawsze jasno mozna odczytac moje intencje.

pozdrawiam serdecznie,
karpio