Re: Dyski MO - czy warto?

Autor: Jaroslaw Zielinski (jz_at_gazeta.pl)
Data: Sun 08 Dec 1996 - 10:23:44 MET

Andrzej Andy Zdzitowiecki wrote:

> Hej!
>
> Zastanawiam sie nad wyposarzeniem mojego komputera w naped dyskow
> magneto-optycznych 640MB Fujitsu (SCSI lub EIDE). Czy ktos ma jakies
> doswiadczenia, jakies "zady i walety"? Genralnie chodzi mi o w miare
> pewne narzedzie archiwizacji, ale takie, zeby czasem zarchiwizowane
> dane wykorzystac on-line.

Zalezy od tego, ile chcesz archiwizowac danych.

Polecam ZIP: cena stacji okolo 8 mln, wkladu 100 MB okolo 600 tysiecy.
ZIP jest wolnieszy od dysku, ale mozna z niego korzystac, na przyklad
instalujac program. Mozna go kupic prawie w kazdym sklepie komputerowym,
tak samo wklady.

JAZ, o ktorym pisza inni, to tez niezly pomysl.

Jesli chesz archiwizowac duzo ale rzadko (np. 500 MB raz na tydzien), to
oplaca sie kupic nagrywarke CD, taka jak HP SureStore, cena okolo 1200
dolarow, czysty dysk CD - 300 tysiecy.

Pozdrowienia,

Jaroslaw Zielinski
mailto:jz_at_it.com.pl