RE: nformiatyka ekonomiczna - pytanie

Autor: Maciej Szmit (szmit_at_lodz.pdi.net)
Data: Fri 06 Dec 1996 - 19:52:29 MET

On Thu, 5 Dec 1996, Romuald Zylla, Lodz Tech.Univ. Poland wrote:

> Z tego co ja wiem, to sprzedajacy program nie odpowiada do zadnej
> wysokosci za straty wynikle z uzywania programu.
> Program jest tylko narzedziem i jest zbyt wiele form nieprawidlowego
> uzycia / naduzycia programu aby programista mogl przewidziec wszytko.
> Dlatego NIKT sie do niczego nie zobowiazuje ( najwyzej do usuwania
> bledow w programie ). Zwroc uwage, ze zaden producent dlugopisu nie
> gwarantuje odszkodowania w przypadku blednego dzialania tego urzadzenia.

> Romek

Moze nieprecyzyjnie sie wyrazilem: chodzi mi o zakup systemu o wartosci
kilkuset milionow starych zlotych do kompleksowej obslugi duzej firmy. I
oczywiscie o bledy wynikle z winy programu a nie uzytkownika
np zalozmy, ze program fakturujacy sprzedaz wysypuje sie po 100
transakchjach dziennie i w zwiazku z tym nie moge sprzedac towaru za
100000 bo jest to dzis 101 transakcja). Pytanie: kto pokrywa straty?

                        pozdrawiam
                        Maciej