Re: HP320 i AutoCad 12

Autor: Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Fri 06 Dec 1996 - 19:10:00 MET

At 13:43 96-12-06 +0100, you wrote:

> ^^^^^^
> Sorry mialem na jezyku 320 a nadepnalem toto

>Wydaje mi sie, ze roztrzasamy nie ten temat co nalezy. Gosc pytal
>konkretnie o drukarke HP320. W instrukcji do HP310, (co jest taka
>sama drykarka chyba ze zwiekszona pamiecia z 48 (nie 32 jak pisalem)
>do 64 kB. jest taka tabelka:
ciach tabelka (sorry)

>Zakladajac ze HP520C jest tozsama co 500C mysle ze moje zalecenie
>uzycia sterownika z HP520C bylo trafne.

  Nie zamierzam sie klocic ale ...
1 w wypadku tej tabelki istotny jest jej tytul.
2 miedzy kolejnymi modelami plujek HP sa drobne roznice;
   m. in. stwierdzilem roznice w rozkazach przesylania grafiki
   rastrowej. Najogolniej mowiac do przesylania grafiki rastrowej
   uzywa sie kompresjii danych. Np w laserowce HP III sa 4 tryby
   transmisji danych:
   Uncoded Esc * b0M
   Run-Length Encoded Esc * b1M
   Tagged Image File Format Esc * b2M
   Delta Row Esc * b3M

w jakiejs nowszej wersji (chyba HP IIIp ) znalazlem takze:
   Adaptive Compression Esc * b5M

mozna sie domyslac, ze jest takze tryb 4 ( Esc * b4M)

w manualu do DeskJet 500 sa tylko wymienione metody 0-3

Wnioski ?
Probowalem czasami uzywac drukarek HP DeskJet z innymi drajwerami.
Na ogol sie udaje ale byly kilka razy problemy z graficznym
przedstawieniem fontow TrueType. Blizsza analiza wykazala, ze
drukarki sie roznia sposobem transmisji NIEZADRUKOWANEJ czesci
papieru. Niektore drukarki/drajwery transmituja niedrukowana czesc
linii jako kilkaset bajtow zerowych a inne jako kilkadziesiat znakow
spacji, a inne jako rozkaz ustawienia glowicy (tego nie jestem pewien)
w odpowiednim miejscu.

Wniosek: Roznica numeracji serii 300 i 500 musi cos znaczyc.
          Wedlug mnie sa to duze roznice w rozkazach graficznych.

Wniosek cd: polecanie komus drajwerow z serii 500 do drukarki serii 300
             jest zbyt ryzykowne i moze byc zrobione dopiero po praktycznym
             sprawdzeniu w konkretnym przypadku Program+drajwer+drukarka

--
Romek