Odp: Asus+P166+IBMDAQA

Autor: Piotr Dziedzic (tsoft_at_linux.inwarz.skierniewice.pl)
Data: Fri 06 Dec 1996 - 03:04:54 MET

Piotr Tarasiuk pisze:
> Rece i piersi mi juz opadly. Walcze z tym g... juz chyba z miesiac.
>
> Plyta Asus T2P4, P166 i dysk DAQA33240, najnowszy bios sciagniety z

1. czy masz 512 cache czy 256 ?

Mam ta sama plyte i podobne problemy na tyle ze na innym dysku !
Tekst roboczy ktory pofrunie do Asusa:

---------------------------
Procesor P166;
1 kanal IDE Master - Seagate Medalist 2140 (ST 32140A); Slave - CD Teac 8x
2 kanal Master - Seagate Medalist Pro 2520sl (ST 52520A)
Pierwszy dysk pracuje poprawnie, drugi tylko jezeli nie jest wlaczona opcja usypiania dysku.

Efekt ten zauwarzylem pod Win95, w dosie chyba nie wystepuje
Jezeli jest to po uspieniu i powtornym budzeniu potrafi nie odczytac katalogu do ktorego wchodze - katalog jest pusty pomimo ze tak nie jest.
Niekiedy potrafi stwierdzic ze caly dysk jest pusty !
Wystarczy ze program w tym czasie cos tam zapisze i wlasciwe dane zostaja uszkodzone.
To sie dzieje losowo, czasami po 1 uspieniu dysku, czasami po kilku cyklach.

Wyjscie z Win lub wlaczenie scandiska powoduje reinicjalizacje systemu plikow i poprawny odczyt.

2 zauwarzony efekt
Pod dosem przy kopiowaniu plikow z 1 kontrolera z tym samym dyskiem na dysk ST 31276A (2 kontroler) wszystkie dane zostaly uszkodzone, np plik exe uruchamial sie z bledem.

Sytuacja ulegla poprawie po przelaczeniu dysku na pierwsza wtyczke kabla IDE.
--------------------

To ze nie dzialy mi sie takie jaja jak u Ciebie zawdzieczam temu ze nie ustawilem Seagate 2500 jako glowny dysk, bo "stary" ST 2100 dziala ok. na krotkim kablu oczywiscie.

Moim zdaniem na Asusie jest sp**ony kontroler HD ale na razie poczekam na reakcje Asua,
moze nowy bios lub sterowniki do bus master G95 rozwiaza problem.

Mam nowy bios 0108-512 byla to reakcja (dosyc szybka) na podobne problemy kolegi, jak chcesz moge ci podeslac chociaz u mnie nic to nie poprawilo.

ps.
jest to wersja na 512 cache

ps2
awaryjnie proponuje ci ustawienie w biosie Pio 0 lub cos ponizej 4, to moze Ci pomoc.

Pozdrawiam
Piotr

tsoft_at_linux.inwarz.skierniewice.pl