Instalacja OS-a

Autor: Artur Lutze (alutze_at_waw.pdi.net)
Data: Wed 04 Dec 1996 - 21:07:42 MET

Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl) wrote:

> Mialem identyczny objaw na plycie Shuttle HOT433. Pomogl upgrade
> BIOS-u do wersji 25.
>
> Grzegorz Bodaszewski
> == warta_olsztyn_at_telbank.pl

Ja mam ASUS PVI-486SP3. BIOS-u v4.51PG z konca czerwca tego roku...

Jaroslaw Tabor (formatc_at_bevy.hsn.com.pl) wrote:

> Podaj dane n/t dysku, i kontrolera, problem tkwi gdzies tu. Moze jakis OnTrac ?
> via E(ir)mail...

dyski: dwa Caviary 1.6 GB i 420 MB podpiete na jednym kanale, na drugim kanale
CD, kontroler zintegrowany z plyta. Jakiego typu dane cie interesuja ?
a co do OnTraca, to czy moglbys mnie oswiecic o co chodzi ?

Robert Jaremczak (hmleg1_at_cuprum.com.pl) wrote:

> Mozliwe, ze zmiana drivera IBM1S506 na najnowsza wersje pomoze.
> Nadpisz ten na dyskietce instalacyjnej, niestety sam mam stara wersje
> jeszcze
> ze zla obsluga CDROM-ow ATAPI, moze bedzie na stronie IBM-a.
>
> Powodzenia.
> Robert.

Nowego drivera u IBM-a nie znalazlem (moze slabo szukalem). Ale dodalem
przelacznik "/V" w config.sys w linii
basedev=ibm1s506.add
oraz we wszystkich linia z odwolaniami do plikow *.add
System nadal sie wywala w tym samym miejscu ale pluje komunikatem:

IBM ISA Diskette OS/2 3.x Driver (941101)

Controller:0 Port:03F0 IRQ:0006 DMA:0002 Options: FI - Status = OK
  Drive 0 - 1.44MB Options: CL+ - Status = OK
Controller:1 Port:0370 IRQ:0006 DMA:0002 Options: - Status = Reset Failed
(mam jedna stacje dyskietek)

a potem jeszcze:

IBM ST-506/IDE-ATAPI OS/2 2.x & 3.x Driver (950421)
Controller:0 Base Port:01F0 IRQ:000E - Status = OK
Unit 0 - Status = OK - SMS Enabled
  Model = WDC AC31600H 21.15T21
    teraz leca parametry dysku (liczba glowic, sektorow, itd.)
Unit 1 - Status = OK - SMS Enabled
  Model = WDC AC2420H 06.16K25
    znow parametry dysku

Controller: 1 Base Port: 0170 IRQ: 000F - Status = OK
Unit 0 - Status = No Master Device
Unit 1 - Status = ATAPI Device
(na drugim kanale wisi CD)

i dalej znany komunikat:

"OS/2 is unable to operate your hard disk or diskette drive..."

  Czy ktos z was wie o co chodzi z tym "No Master Device". Dyski mam skonfi-
gurowane zworkami jako master i slave, czy cos musze jeszcze konfigurowac
na kontrolerze ?

  Aha, przeciez mam jeszcze Sound Blastera z kontrolerem na pokladzie,
co prawda kontroler nie jest uzywany ale nie pamietam czy jest zablokowany.
Ale chyba tak, bo przeciesz pod DOSem moge czytac i pisac na oba twarde
dyski, a wiec nie ma konfliktu adresow I/O czy tez IRQ.
Bese musial to sprawdzic.
  Co sie tyczy tego kontrolera na Blasterze, to byly juz z nim klopoty.
No moze nie z nim tylko raczej z tym ustrojstwem, ktore siedzi na ASUSie.
Otoz gdy podlaczalem do niego CD, to naped ten nie byl widziany przez
system. Testowalem ten sam CD i karte dzwiekowa z inna plyta i wszystko
chodzilo OK. Poza tym gdy podlaczam CD wraz z dyskiem do dowolnego
z kanalow kontrolera na plycie glownej, to niestety rowniez nie widze
CD. Probowalem z Caviarami, Maxtorem i Connerem. Za kazdym razem to samo.
Moze cos jest nie tak z tym ASUSowym kontrolerem ?

Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl) wrote:

> ja sie na OSie nie znam ale...
> albo rybka albo akwarium.
> Albo zmiana kabelkow albo zmiana w BIOSie.
>
> Wedlug mnie: wiekszosc systemow nie lubi BIOSowej opcji SwapDrives.
> Na przyklad Windows po starcie przywraca ustawienia takie jak na kabelkach
> Po powrocie do DOSa juz sa ustawienia "kabelkowe"
>
> Opcja SwapDrives nadaje sie tylko do ustawienia Flopa, z ktorego
> robimy boot i zostala wprowadzona zeby mniej grzebac kabelkami.

>--
>Romek

  Owszem mialem wlaczone SwapDrives ale wczoraj przelozylem kabelki i opcje
wylaczylem, tak wiec to raczej nie to.

  Ale, oto najswiezsze wiesci: dzis sprobowalem jeszcze raz i... ku mojemu
zdumieniu za pierwszym razem system juz nie krzyczal tylko spokojnie zalado-
wal fdiska.
  Coz z tego skoro powyzsza sztuczka udala sie tylko raz. Gdy zresetowalem
komputer i chcialem jeszcze raz rozpoczac instalacje, to niestety problem
objawil sie na nowo :( Moze komputer sie rozgrzal ???

  Nawiasem mowiac gdy komunikat "No Master Device" pojawil sie takze podczas
tego jednego razu, kiedy system sie nie zawiesil.

Artur