Re: Monitory i pola elektromagnetyczne

Autor: Jarek Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 02 Dec 1996 - 17:23:23 MET

Pawel Sanowski <ec-zg_at_zeto-zg.perytnet.pl> wrote:
: Mam taki maly problem
: Czesc komputerow w mojej firmie stoi w poblizu
: zrudel silnych pul elektromagnetycznych (pracuje w elektrocieplowni)
: i obraz na monitorach tych komputerow plywa (faluje), po osmiu
: godzinach przy takim monitorze mozna dostac choroby morskiej.

Sprawdz jeszcze, czy to na pewno pole magnetyczne, bo widzialem podobne
efekty jak plynelo troche pradu po zerze w sieci.

: I tu mam pytanie co z tym mozna zrobic
: czy da sie ekranowac pomieszczenia

Przeniesc monitory dalej od transformatorow, generatorow, silnikow i
spawarek. Oslony z blachy (im grubsza tym lepsza) stalowej.
Mozez tez probowac ustawic dokladnie 50 lub 100Hz odchylania.

: czy moze mozna dostac jakies odporniejsze monitory

A bez problemow. Tzw 'przemyslowe'. Charakteryzuje sie tym, ze nie faluja
w takich warunkach, no i cene maja taka .... ze lepiej nie pytaj, a
dyrektorowi najlepiej podaj cene jako procent miesiecznych kosztow EC.

Jarek.